Vild jagt: 16-årig forsøgte at flygte på stjålen motorcykel

Torsdag aften kl. 21.27 fik en patruljebil med betjente fra Specialpatruljen øje på en motorcyklist uden lys på i krydset mellem Christian X’s Vej og Søndervangen i Viby J.
Betjentene satte straks efter motorcyklen og signalerede flere gange til ham, at han skulle holde ind.
Men føreren fortsatte og forsøgte at køre væk fra dem.
Ikke længe efter blev motorcyklisten dog bragt til standsning på Søndervangen, efter han havde påkørt patruljebilen.
Det skriver Østjyllands Politi i døgnrapporten.
Føreren af motorcyklen viste sig at være en 16-årig dreng, som af gode grunde ikke havde førerret til motorcyklen.
Læs også: Uheld i trafikeret kryds: Cyklist kørt ned i Aarhus Motorcyklen viste sig desuden at være brugsstjålet, og da drengen virkede påvirket, blev han anholdt og taget med på hospitalet til udtagelse af blodprøve.
Den 16-åriges forældre og de sociale myndigheder blev ligeledes kontaktet.