16-årig mand varetægtsfængslet: Stak ung kvinde i ryggen

Anklagemyndigheden ved Østjyllands Politi fremstiller tirsdag kl. 09.15 en 16-årig dreng i grundlovsforhør ved Retten i Aarhus. Han er sigtet for at have begået grov vold mod en 18-årig kvinde. Det skriver Østjyllands Politi i en pressemeddelelse.
Episoden fandt sted på Ryhavevej i Aarhus V mandag formiddag omkring kl. 09.07, hvor den 18-årige kvinde blev stukket i ryggen med kniv, hvorefter i alt tre personer – alle bosiddende i Ebeltoft – blev anholdt, da politiet var fremme på stedet kort tid efter anmeldelsen.
Stak ud efter yderligere to personer
Foruden sigtelsen for grov vold mod den 18-årige kvinde er den 16-årige dreng også sigtet for forsøg på grov vold ved at have stukket ud med kniven efter to øvrige personer på stedet.
Den 16-årige dreng blev anholdt kl. 09.47, og han er også blevet sigtet for at have overtrådt knivloven ved at have været i besiddelse af en kniv på et offentligt tilgængeligt sted uden et anerkendelsesværdigt formål.
De pårørende er blevet orienteret, mens også de sociale myndigheder i Syddjurs Kommune, hvor den 16-årige dreng er bosiddende, er blevet underrettet om sagen.
De to øvrige personer, som også blev anholdt mandag formiddag, er blevet løsladt efter endt afhøring og er ikke sigtede i sagen.
Det er politiets umiddelbare vurdering, at episoden fandt sted i relation til nogle uoverensstemmelser hos en mindre gruppe personer i forbindelse med en form for narkohandel.
En 19-årig mand blev sigtet for besiddelse af narko, da han i forbindelse med sagen blev fundet i besiddelse af en plade hash i en taske, som han forsøgte at smide fra sig, da politiet ankom til stedet.
Anklagemyndigheden anmoder om lukkede døre, og Østjyllands Politi har pt. ikke yderligere kommentarer.