Gør du det her?: 17 bilister fik klip for samme forseelse under kontrol

Færdselsbetjente fra Østjyllands Politi var mandag aften på kontrol i det vestlige Aarhus, og der blev uddelt en del klip og bøder.
I alt blev der skrevet 33 sager fordelt på 25 trafikanter, skriver Østjyllands Politi i døgnrapporten.
De fleste klip gik til bilister, der havde mobilen fremme under kørslen.
Her blev hele 17 bilister nemlig taget i at bruge håndholdt mobil.
Overhalede indenom uden kørekort
En 17-årig bilist gjorde også opmærksom på sig selv, da han omkring kl. 19.00 på Ringvejen foretog overhaling højre om en forankørende bil og herefter kørte frem for rødt lys.
Da patruljen standsede den unge mand, måtte han erkende, at han ikke havde noget kørekort.
Føreren forklarede, at han havde lånt bilen af en ven. Bilens ejer, der heller ikke havde noget kørekort, modtog en sigtelse for at overlade sin bil til en person uden førerret. Han kunne af gode grunde ikke selv hente bilen. men måtte ringe til en (anden) ven.
Læs også: Målrettet indsats: 130 cyklister sigtet i Aarhus Den samlede indsats gav følgende sigtelser:
17 x Håndholdt mobil (klip)
3 x overhaling højre om (klip)
2 x kørsel uden førerret
2 x Overladelse af køretøj til én uden kørekort
2 x Rødt lys (klip)
1 x Hastighed (klip)
1 x Kørsel i frakendelsestiden
1 x Konfiskation af personbil pga flere kørsler uden førerret
1 x Spærrelinje
1 x Manglende tegngivning
1 x Manglende sikkerhedssele
1 x Lov om euf. (100 gram hash)
1 x Hittehash (2 x Joint smidt ud af vinduet ved synet af blå blink)