3 discipliner du ikke må droppe hvis du vil til tops


Når det kommer til marketing er der jo næsten ikke noget loft på, hvor mange penge du kan bruge for at nå dine forbrugere, og uanset hvem du spørger så er marketingvejen frem – men skal man bruge pengene på radioreklamer, SOME aktiviteter, forbedring af hjemmesiden eller noget helt andet? Det kan være svært at svare på.
Da telefonbogen dog ikke eksisterer mere, og 8 ud af 10 kunder starter deres køb på nettet, så må det vurderes som ret væsentligt at ligge i toppen af søgeresultaterne. Derfor er det hvad denne artikel fokuserer på.
En pæn side er aldrig nok
Din hjemmeside kan være nok så pæn og smart, men det er desværre ikke nok til at komme med på søgemaskinernes resultater. I stedet for skal du have gang i noget såkaldt SEO-arbejde, læser du om SEO, vil du hurtigt opdage at der er mange steder, du kan tage fat. Her får du et bud på 3 discipliner du absolut ikke må springe over hvis du vil have din side i toppen.
Linkbuilding
Ingen kommer uden om, at linkbuilding altid vil være en del af gode resultater. Der findes mange forskellige former for linkbuilding, og noget af det kan du måske lave selv, uden det koster dig en masse, noget andet skal du måske have professionel hjælp til.
Du kan læse mere om linkbuilding hos SEOkris, da det er et emne der kræver sin helt egen artikel.
Dit indhold
Nu har du brugt mange penge på linkbuilding, og din side var måske i toppen et kort øjeblik, så hvad gik der galt?
Hvis din hjemmeside er noget rod, kunderne ikke kan finde det de skal bruge, og siden er plastret til med grammatiske fejl og uoverskuelig tekst, så har du dit svar.
Dit indhold på siden skal være brugbart, læsbart, unikt og tiltalende. Grib evt. fat i en tekstforfatter. Det kan være godt givet ud.
Optimering af din side
Ingen gider vente et minut på en side loader, ja faktisk bliver de fleste utålmodige efter bare et par sekunder. Din side skal altså køre på fuld hastighed, ingen tunge billeder osv.
Derudover skal den kunne tilgås fra alle platforme – mobiler, tablets, pc’er osv. Mange i dag ejer slet ikke en computer, men går kun på nettet fra deres mobil, og igen gælder det så, at hvis din side ser forfærdelig ud fra mobilen, så smutter kunderne.