Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

4 fordele ved at hyre et lokalt marketingbureau i Aarhus

Af Annoncør

Du ved du allerede har brug for et digitalt marketingbureau til at hjælpe dig med, at generere trafik, tiltrække kunder og optimere din digitale synlighed på sociale medier og i Google.

Men du er ikke sikker på, om du skal vælge et lokalt marketingbureau i Aarhus, eller gå med en virksomhed, som ikke ligger lige i baghaven. Selvom der er adskillige overvejelser, der skal tages, når du skal vælge samarbejdspartner, så er der flere fordele ved at arbejde med et lokalt bureau.

Her er 4 fordele ved at hyre et lokalt marketingbureau i Aarhus til at håndtere dine marketingbehov.

1. Du kan kommunikere mere effektivt

Hvis du arbejder med et marketingbureau der ligger fjernt fra din virksomhed, så har du langt færre muligheder for at mødes ansigt til ansigt. For mange virksomheder kan dette betyde, at noget ”går tabt i oversættelsen”, og at kommunikationen bare ikke fungerer optimal. Du kan blive frustreret over, at dine ønsker ikke kommer ordentlig igennem, eller værre endnu, at du bliver misforstået af dit bureau.

Når du derimod samarbejder med et lokalt bureau, så kan I altid mødes i person, når der er behov for en status. Dette kan fjerne alle misforståelser og samtidig gøre det nemt, at kommunikere dine mål for virksomheden, såvel som forventninger til samarbejdet. Kommunikationen bliver med andre ord gnidningsfri. Derudover bliver det lettere at finde ud af, hvordan I sammen skubber din virksomhed i den rigtige retning.

2. De forstår din lokale målgruppe

Hvis du driver en lokal forretning, så som en kiropraktisk klinik eller restaurant i Aarhus, så services du bedst af et lokalt, digitalt marketingbureau i Aarhus, eller Østjylland som helhed, da de forstår den demografi, som du ønsker at tiltrække. De vil også vide, hvilke lokale medier og steder, der egner sig bedst til at komme i dialog med din målgruppe. Derudover hvad der skal til, for at du bliver synlig for din målgruppe, f.eks. igennem SEO, Google Ads annoncer og sociale medier.

Hvis ikke du bruger et lokalt bureau, så kan du din investering ende i en branding- og marketingkatastrofe, som du fortryder. Der findes talrige eksempler herpå men vigtigheden ligger i, at få din branding rigtig fra start, hvilket et lokalt bureau har de bedste forudsætninger for at lykkedes med. Når du f.eks. lancerer et nyt produkt, så ønsker du at skille dig ud fra mængden og kommunikere fordelene ved produktet, på en måde der får målgruppen til at handle.

3. De er opmærksomme på lokale udfordringer og muligheder

En lokal virksomhed i Århus kender ikke blot din målgruppe, de er også opmærksomme på de udfordringer og muligheder som måtte opstå. Folk udenfor byen kan have svært ved at se, hvordan byens mange begivenheder kan gavne din virksomheds succes. I visse tilfælde kan de endda deltage i begivenheder med dig og maksimere dine muligheder igennem networking på vegne af din virksomhed.

Dit lokale bureau kan med andre ord hjælpe dig med at udnytte dit fulde potentiale i lokalområdet, samtidig med, at de hjælper dig med at navigere i mere udfordrende tider. Dette kan f.eks. være under nedlukninger på grund af en pandemi, tider hvor salget svigter, målgruppen ændrer adfærd eller der opstår en ny konkurrencesituation i dit lokalområde.

4. Du kender deres kunder

Hvis du krydser dine lokale grænser og vælger et bureau udenbys, så kender du ikke nødvendigvis deres kunder. Derudover kan de være sværere at komme i kontakt med, hvis du f.eks. har brug for referencer. Disse problemer har du ikke med et lokalt marketingbureau. Her kan du bede om en kontakt til bureauets tidligere kunder og møde dem i person, så du kan høre om deres professionelle oplevelse af samarbejdet.

Det er også muligt for bureauet at skabe synergier imellem lokale kunder. Hvis en lokal kunde har et større netværk end dig og ikke er i konkurrence med dit produkt eller din service, så kan de muligvis forbinde dig til denne kunde, så du får ideer til hvordan din virksomhed kan vokse. Derudover har det lokale bureau allerede oprettet adskillige kunder i lokale forums, hvorfor de også nemt kan få din virksomhed optaget eller tilmeldt i disse.

Find dit lokale marketingbureau i Aarhus

Når du kigger efter dit lokale marketingbureau i Aarhus, så start med at kigge på deres anmeldelser, kunder og bliv sikker på, at de har ekspertisen som du har brug for. Husk på, at det bureau, du vælger, forhåbentlig vil blive en langsigtet sparring- og samarbejdspartner, der hjælper dig med at nå din virksomheds mål mange år frem.