Ingen signaler: Aarhus Airport ramt af nedbrud

Torsdag aften oplevede Aarhus Airport et teknisk udfald, der påvirkede lufthavnens signalsystemer.
Ifølge Århus Stiftstidende måtte et SAS-fly fra København derfor tage et par ekstra omgange over Tirstrup, før det kunne lande.
Det var heldigvis klart vejr, så selvom piloten havde mistet alle signaler, kunne det lade sig gøre at lande alligevel.
Lufthavnens kommunikationschef Tina Baungaard-Jensen oplyser til Århus Stiftstidende, at de ikke mener, at nedbruddet skyldtes hacking.
Der er heller ikke observeret droner over Aarhus Airport, som der er i flere danske lufthavne.
IT-folk fik systemerne op at køre igen efter nogle timer samme aften.
Boarding og information foregik manuelt, men passagererne blev derudover ikke berørt af nedbrudet.
Læs også: Droneaktivitet flere steder: Politi øger beredskab i Aarhus “Sikkerheden var under ingen omstændigheder påvirket. Havde de ikke kunne lande, havde Naviair sendt dem til en anden lufthavn, fortæller kommunikationschef til Stiften.