Aarhus i spil: Kan få stor værtsrolle ved EM

Danmark og Sverige går sammen om et bud på et samlet værtskab for kvindernes EM i fodbold i 2029 – og i det får Aarhus en central rolle.
Dansk Boldspil-Union (DBU) har nemlig lavet en aftale med Aarhus som en af de danske værtsbyer, hvis buddet vinder.
Det skriver TV2 Kosmopol.
I alt fire danske byer skal lægge græs til EM-slutrunden.
København (Parken), Brøndby (Brøndby Stadion) og Aarhus er allerede udpeget, mens den sidste plads står mellem Odense og Herning. På den svenske side er Malmø, Göteborg og to stadioner i Stockholm udvalgt.
Planen er, at åbningskampen skal spilles i Parken med Danmark som deltager, mens finalen spilles i Stockholm. Men Aarhus kan også komme til at huse store kampe, hvis alt falder på plads.
Det dansk-svenske bud bliver officielt indgivet til Det Europæiske Fodboldforbund (Uefa) den 12. marts. Fristen for ansøgninger er den 28. august, og i december 2025 forventes Uefa at træffe en endelig beslutning om, hvem der får værtskabet.