Annonce
Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Er kommet på Tinder: Nu kan du date Aarhus

Af Jonathan Sten Drivsholm
Foto: Visit Aarhus
Foto: Visit Aarhus

Er du hyppig bruger af datingappen Tinder, kan du risikere at få dig et uventet match, næste gang du åbner appen.

For som noget helt nyt får du nu mulighed for at “date” Aarhus og områdets mange attraktioner.

Visit Aarhus går nemlig nye veje og prøver Tinder af som et led i en ny international markedsføringskampagne.

”Vi gør det med humor, og fordi vi synes, at der er så mange ligheder imellem at date og finde sin næste feriedestination.

Men samtidig tror vi også på, at når vi bruger humoren, så får det nogle af de potentielle gæster til at stoppe op og tænke, at det lyder som et fantastisk sted at besøge,” lyder det fra Johan Friis Bergholt, marketingchef i VisitAarhus, i en pressemeddelelse.

Få skræddersyede anbefalinger

Indtoget på Tinder er en del af den nye kærlighedskampagne ‘Your Local Love’, der skal få endnu flere gæster til at forelske sig i Aarhusregionen som feriedestination.

Udover datingappen tager kampagnen både kontaktannoncer i aviser og TikTok i brug for at nå ud til nye målgrupper.

I foråret lancerer VisitAarhus endda en matchmaker-test, hvor gæsterne kan få deres helt egne skræddersyede anbefalinger til oplevelser og steder tilsendt på mail.

“Målet med kærlighedskampagnen er, at gæsterne skal falde for Aarhusregionen. Vi lancerer ‘Your Local Love’ med et glimt i øjet, fordi vi de sidste to år har haft succes med at anbefale oplevelser, som de lokale elsker i deres eget område.

Det bygger vi nu videre på, og jeg er spændt på gæsternes reaktion, for kampagnen har lidt mere kant, end vi er vant til,” lyder det fra Pia Lange Christensen, som er direktør i Visit Aarhus.

Når ud til flere lande

‘Your Local Love’ er designet til at gøre dig blød i knæene ved at spille på dating-metaforer, scorereplikker og det at blive forelsket.

Kampagnen kommer på et tidspunkt, hvor usikkerheden efter corona stadig præger turismebranchen og skærper konkurrencen om gæsterne.

Derfor lancerer VisitAarhus nu for første gang én stor samlet kampagne på tværs af Norge, Tyskland, Holland og Danmark.

Den nye kærlighedskampagne kører året ud, og den er koordineret med VisitDenmark og lavet i samarbejde med medie- og contentbureauet Dentsu X.

Du kan læse mere om ‘Your Local Love’ her

Del artikel

Andre læser også