ANNONCE
Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Efter dramatisk forhandling: Aarhusiansk virksomhed fik tændt op for løve

Af Freja Dumont
Foto: ildbordet.dk
Foto: ildbordet.dk

Efter en dramatisk forhandling i aftenens 7. afsnit af Løvens Hule lykkedes det Jesper Buch at gå hjem med 15% ejerskab i aarhusianske ildbordet.dk ApS.

De danskproducerede ildborde har allerede, efter kun 3 måneders levetid, vakt stor interesse, og der gik ikke længe før, at de første 100 borde forlod produktionen sidste år.

Sofie Schwartz & Malthe Büttner, der er stiftere af konceptet, har store ambitioner og er nu klar til at tage Danmark med storm.

”Ønsket om at kombinere varmen og hyggen med et flot æstetisk design og en god holdbarhed har skabt grobund for vores forretning.

Det er fantastisk at have udviklet et produkt, som gør det muligt at forlænge sæsonen for udendørs hygge og samtidig blive fri for usexede terrassevarmer,” udtaler Malthe Büttner.

Efter dramatisk forhandling: Aarhusiansk virksomhed fik tændt op for løve
Foto: ildbordet.dk

Idéen opstod i de lidt koldere forårsmåneder

Ildbordet.dk sælger deres produkter via egen webshop og har netop åbnet dørene op for showrooms i henholdsvis Aarhus & Hillerød.

Der forventes markant vækst over den næste årrække, og de forventer at kunne træde ind på yderligere markeder allerede i 2023.

Allerede inden Løvens Hule har der været mange henvendelser fra forhandlere, som ønsker at forhandle ildbordets produkter. Men indtil videre bliver de flotte borde solgt eksklusivt på Ildbordet.dk

”Vi har netop åbnet for showrooms i Aarhus og i Hillerød. Man kan booke fremvisninger på vores hjemmeside. Både virtuelt og fysisk. Stort set alle, der booker en fremvisning, ender med et køb, fordi de er meget positive over vores ildborde og synes, at de er endnu flottere i virkeligheden,” siger Malthe.

Efter dramatisk forhandling: Aarhusiansk virksomhed fik tændt op for løve
Foto: ildbordet.dk

Håbede på at få Jesper Buch med på holdet

Malthe og Sofie valgte at deltage i Løvens Hule allerede tre måneder efter etableringen.

De så store muligheder i, at kombinere deres gode produkt og produktionsfaciliteter i Danmark med Jesper Buchs viden om onlinehandel.

Det var derfor også to unge iværksættere, som allerede inden præsentationen havde gjort sig forhåbninger om, at lige præcis Jesper Buch ønskede at blive en del af deres foretagende.

“Vi vidste, at Jesper Buch har nogle enestående kompetencer indenfor nogle områder, som er essentielle for, at vi kan fortsætte vores eksplosive vækst. Det er ikke nogen hemmelighed, at vi kom derind med håbet om at få Jesper Buch med på rejsen,” lyder det fra Sofie Schwartz.

Hård og turbulent opstart for virksomheden

Ildbordet.dk blev stiftet og de første borde stod klar til sommeren 2021. Hurtigt oplevede de en stor efterspørgsel på produkterne og vanskeligheder med at følge med i produktionen. Derfor måtte de to iværksættere løbe endnu hurtigere for at nå det hele.

Samtidig oplevede de, at nogle kunder havde problemer med bordene og måtte derfor udskifte dem.

De stod med det hele selv – design, produktion, drift, levering mm. Der opstod udfordringer i forbindelse med at imødekomme efterspørgslen.

Efter dramatisk forhandling: Aarhusiansk virksomhed fik tændt op for løve
Foto: ildbordet.dk

Alt markedsføring og salg af produkter blev sat på standby i en periode, hvor fokus blev rettet mod produktionen.

Der blev indkøbt en stor container til at simulere det utilregnelige danske vejr, ved at stressteste bordene med både vand, frost, varme osv. og kørte en lang række test, for at sikre holdbarheden.

Ildbordet.dk står i dag derfor med en god produktionskapacitet og et endnu bedre produkt. De er klar til at indtage størstedelen af de danske terrasser.

Innovativ kundeservice hos ild-supporters

Stifterne fortæller også, at de vil bestræbe sig på at yde den absolut bedste service til alle deres kunder.

De har søsat en række initiativer for at følge dette til dørs. Her kan bl.a. nævnes, at der er telefonsupport til sen aften alle ugens dage, og det er muligt at fange dem på livechatten helt indtil kl. 22.00.

Del artikel