Annonce
Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Viralt på TikTok: Aarhusianske iværksættere har skabt unik ‘garderobe app’

Af Freja Dumont
Foto: Rikke Lykkebo
Foto: Rikke Lykkebo

Statistikker fortæller, at vi i gennemsnit bruger 30% af vores garderobe. Resten hænger blot og pynter passivt inde i skabet.

Det blev de fire aarhusianske kvinder, Louise Linder, Nadia Wabra, Emilie Seegert og Nanna Hejndorf, enige om at ville ændre.

De har derfor skabt virksomheden CAPSULE og udviklet en digital garderobe-app, der viser indholdet i garderoben, så man har mulighed for at style nye outfits, gemme dem og blive en del af et inspirerende garderobefællesskab – det hele med intentionen om, at vi udnytter vores tøjs fulde potentiale.

“CAPSULE skaber en større tøjglæde ved at danne et håndgribeligt overblik og transparenthed over indholdet i garderoben, så forbrugeren får et tydeligt billede af, hvad der giver en reel værdi. På den måde minimeres fejlkøb, passivt tøj og tøjkriser, hvilket danner mere tid, overskud og mental energi.

Det er utroligt hvordan ens adfærd ændrer sig blot ved at have en bevidsthed omkring den. Førhen shoppede jeg i øst og vest, og jeg var aldrig helt tilfreds med min stil.

Efter vi er begyndt at udvikle på CAPSULE, er det kun velovervejede køb, jeg laver, og jeg ser min garderobe som en skattekiste, hvor det kun er skatte med værdi, der kommer ind i den. Det er blevet en samling, jeg er stolt af”

Louise Kristine Linde, Co-founder af CAPSULE

Appen launcher i oktober, og i weekenden gik en video på CAPSULES TikTok-profil viralt med 1,8 million+ views.

“Det viser bare, at efterspørgslen efter CAPSULE er helt tydelig,” afslutter Louise Kristine Linde.

@capsuleapp Long story short📝 #business #femalebusinessowner #femalebuilt #fashion #storytime #wardrobe #dance #startupshowup #startupjourney #entrepreneur ♬ original sound – TheQuiteFranklyShow

Fokus på internationale samarbejder og nye tiltag

De fire kvinder mødte hinanden under deres studietid på VIA design & business i Aarhus tilbage i 2021. Her blev de mixet på kryds og tværs af kompetencer, og trods deres forskelligheder, havde de en ting til fælles; alt for meget passivt tøj.

”Vi fandt hurtigt ud af, at det ikke kun var os der havde det problem, og vi er endnu ikke stødt på en kvinde der ikke har en eneste problematik forbundet med sin garderobe”.

Den teknologiske udvikling er kun lige begyndt, og CAPSULE har høje ambitioner med deres virksomhed. På nuværende tidspunkt har de været i kontakt med Bestseller, Create2stay, Trendsales, Snapchat og flere mulige samarbejder, som skal gøre appen endnu mere attraktiv for målgruppen.

Igennem CAPSULE-appen opnåes en masse data på, hvad forbrugerne bruger i deres garderobe. For virksomhederne kan det betyde, at det er slut med overfyldte lagre, kilometer lange udsalgsvarer og spildte indkøb.

Modebrandsene får altså en mulighed for at tage ansvar for vores klode på baggrund af unik forbrugerdata.

Appen er både lavet på dansk og engelsk, da kvinderne inden længe begynder at ekspandere mod internationale markeder.

”Vi ved at der er mange flere kvinder der vil få gavn af CAPSULE appen, og vores rejse er først lige begyndt”.

Du kan læse mere om CAPSULE lige her.

Del artikel

Andre læser også