Kæmpe triumf: AGF slår Brøndby og vinder Superligaen

Den er hjemme!!!
AGF slår Brøndby med en 2-0-sejr på udebane og kan ikke længere hentes i toppen af Superligaen.
Dermed står det klart, at guldet kommer hjem til Aarhus for første gang i 40 år.
Der skulle ikke gå lang tid, før jublen første gang brød ud blandt de hvidblusede på lægterne.
Kampen var kun få minutter gammel, da Henrik Dalsgaard bragte AGF foran med låret efter et hjørnespark fra Gift Links.
Og det var tydeligvis et sultent udehold, der var mødt op på Brøndby Stadion her til aften.
Fotos: Mathias Gregersen
For godt og vel 20 minutter senere var det Kevin Yakobs tur til at få netmaskerne til blafre.
Bolden sneg sig i mål via stolpen, og så kulminerede festen i udebaneafsnittet nok en gang.
Brøndby formåede aldrig at putte bolden ind bag Jesper Hansen, så til syvende og sidst tog AGF en sikker sejr på Vestegnen.
2-0 blev kampens slutresultat.
Tidligere på dagen måtte FC Midtjylland nøjes med 0-0 ude mod FC Nordsjælland.
Læs også: Så er der serveret: FCM fejler på svær udebane Sejren på Brøndby Stadion betyder altså, at AGF har fire points afstand til FCM med kun en runde tilbage.
Derfor er det helt og aldeles sikkert.
AGF vinder Superligaen og bringer guldet hjem til Aarhus for første gang siden 1986.
Læs også: Her er programmet: AGF bliver hyldet i hjertet af Aarhus 












