Akut problem: Letbanen holder stille i Aarhus

Lige nu er alle L1-afgange på strækningen mellem Østbanetorvet og Aarhus H aflyst.
Årsagen er tekniske problemer.
Det meddeler Midttrafik her til eftermiddag.
Midttrafik henviser til infoskærme, Midttrafik live og Rejseplanen, hvoraf aflysninger og forsinkelser fremgår.
Alternative rejsemuligheder kan søges frem på rejseplanen.dk
“Vi beklager meget de gener, det medfører for dig,” lyder det fra trafikselskabet med hensyn til aflysningerne.
Indsætter busser som backup
Onsdag morgen er der angiveligt risiko for frostdannelse på strømkablerne på L1-strækningen mellem Grenå og Hornslet.
“Vi håber naturligvis, at Letbanen kører planmæssigt, men for en sikkerheds skyld kører rute 88 som backup fra morgenstunden.
Rute 88 kører de første afgange fra morgenstunden, uanset hvad status er på Letbanen.
Bussen har forbindelse med L1 i Hornslet, og du kan også tage rute 100 videre mod Aarhus,” lyder det fra Midttrafik.
Læs også: En hyldest til Jørgen: Aarhus får nyt stort gadeløb Rute 88 stopper med at køre ca. kl. 7.30, hvis der ikke er problemer for Letbanen.
Du finder køreplanen her, mens rutekortet for linje 88 kan ses lige her