Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Ansætter ny CEO: Gastromé vil være Danmarks førende gastro-brand

Af Freja Dumont

Den aarhusianske Michelin-restaurant Gastromé styrker nu sin ledelse med ansættelsen af Nanna Panduro som ny CEO fra den 1. januar 2025.

Udvidelsen sker som led i Gastromés transformation fra “blot” en restaurant til en virksomhed med et stærkt gastro-brand og et bredt spektrum af aktiviteter.

Fra restaurant til et stærkt brand

Ejerkredsen bag Gastromé har gennem de seneste år udvidet forretningen med pop-up restauranter, erhvervsnetværk, vinrejser, sponsorater, festivaler og events i villaen i Risskov.

Ansættelsen af Nanna Panduro markerer næste skridt i ambitionen om at videreudvikle brandet.

“Siden vi flyttede til villaen i Risskov, har vi oplevet en stor udvikling. Vi er ikke længere kun en restaurant, men en virksomhed med mange aktiviteter.

Jeg glæder mig til at sikre fortsat vækst og udvikling, samtidig med at vi fastholder vores høje kvalitet og unikke DNA,” fortæller Nanna Panduro, der har arbejdet i restauranten de sidste seks år, i en pressemeddelelse.

Kapitalindsprøjtning til vækst

For at understøtte ambitionerne har ejerkredsen tilført tre millioner kroner til selskabet. Bestyrelsesformand Klaus Valeur Leffers understreger, at investeringerne skal styrke Gastromés position som førende gastro-brand i Danmark.

“Vi har allerede bevist vores værdi som en særlig gastronomisk oplevelse. Nu bygger vi videre ved at udvikle endnu flere aktiviteter, blandt andet vores erhvervsnetværk og eksklusive vin- og gastronomioplevelser,” siger Klaus Valeur Leffers.

En ny perspektivrig leder

Med en baggrund som erhvervspsykolog bringer Nanna Panduro nye perspektiver til virksomheden.

”Jeg er jo hverken uddannet kok eller tjener. Derfor er det ret atypisk, at jeg skal stå i spidsen for en Michelin restaurant. Særligt i en branche, hvor de fleste ledere har en mad eller vin-relateret uddannelse.

Der er ingen tvivl om, at jeg med min baggrund som erhvervspsykolog, bringer et andet perspektiv til bordet. Særligt i arbejdet med forretningsudvikling, relationer til erhvervspartnere og faciliteringen af netværk kommer min baggrund fra psykologien i spil,” siger Nanna Panduro.

På psykologistudiet skrev hun speciale om, hvordan man som virksomhed og medarbejder kan håndtere modstand på arbejdspladsen. 

”Jeg har længe vidst, at min uddannelse skulle bruges alternativt, og ikke i fx psykiatrien eller som praktiserende psykolog. Jeg kan lide, at der skabes noget, og selv være med til at skabe noget.

Det finder jeg her på Gastromé, hvor der er frihed til at sætte ting i gang og udfordre status quo, derfor sagde jeg også ja med det samme, da jeg fik stillingen tilbudt,” forklarer hun.

Vil skabe Danmarks førende gastro-brand

Medstifter Søren Jakobsen ser frem til samarbejdet:

“Nanna har allerede vist sin dybe forståelse for forretningen. Vi har stor tillid til, at hun kan samle alle trådene og fortsætte vores rejse mod at blive Danmarks førende gastro-brand.”

Sammen med William Jørgensen vil Søren Jakobsen fokusere på at fastholde og løfte kvaliteten i restaurantens kerneforretning.

“Alt, hvad vi laver, udspringer fra restauranten. Det er Nannas opgave at bevare vores værdisæt, mens vi sikrer den sublime oplevelse for vores gæster,” siger William Jørgensen.

Med Nanna Panduro ved roret står Gastromé klar til at indfri ambitionerne om fortsat vækst og innovation – uden at gå på kompromis med kvaliteten, der har sikret dem en plads i den gastronomiske elite.

Del artikel


 


 


 


 


Udvalgte artikler

Mest læste historier i dag




 


 


 


 


 


 


Læs i kategorien

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Læs i kategorien