ARoS evakueret: Brandvæsen massivt til stede

ARoS er her til eftermiddag blevet evakueret.
Østjyllands Brandvæsen bekræfter overfor lokalmediet, at museet er evakueret som følge af røgudvikling.
Brandvæsnet er ifølge indsatsleder Anders Rathcke rykket ud som reaktion på en automatisk brandalarm.
Der arbejdes på at finde ud af, hvad der har udløst alarmen.
“Vi har ikke set flammer eller røg nogen steder, men vi tager det alvorligt. Derfor er vi også massivt til stede.
Lige nu arbejder vi med nogle teorier, som vi så undersøger,” siger Anders Rathcke til TV 2 Østjylland.
Ifølge vidner ved museet er op mod 100 gæster blevet evakueret.