“Det er ulækkert”: Badning frarådes flere steder i Aarhus

“Hold jer fra vandet – og pas på hunden.”
Sådan skriver Aarhus Kommune på Facebook i dag.
Både Brabrand Sø og Aarhus Havn er lige nu ramt af stor opblomstring af blågrønne alger.
“Det ser ulækkert ud – og det er det også,” skriver kommunen.
De anbefaler derfor, at man lader hunden blive på land og undgår selv at bade eller få vand på huden.
Det ligner grøn maling – eller det, der er værre. Algerne trives allerbedst i varmt, næringsrigt vand. Og lige nu blæser det ind i havnen, fordi der er østenvind.
Aarhus Kommune anbefaler også, at man altid tjekker vandkvaliteten.