Politiet melder ud: Barn i Brøndby-trøje udsat for vold i Aarhus

Onsdag aften kl. 18.27 blev en 12-årig dreng udsat for vold på Ny Banegårdsgade i Aarhus.
Det meddeler Østjyllands Politi.
Ifølge politiet skete det i forlængelse af en kortere meningsudveksling omkring hans Brøndby-trøje.
Den 12-årige blev ikke frarøvet sin trøje eller forsøgt truet til at aflevere den.
En dreng fra Aarhus menes at stå bag:
“Gerningsmanden er identisk med en 11-årig dreng fra Aarhus, som fredag er blevet tilbageholdt,” lyder det fra Østjyllands Politi.
Borgmester med ‘vigtig appel’
Hændelsen har fået Anders Winnerskjold til at stryge til tasterne.
“Vi er rigtig mange, der krydser alt, hvad vi kan, for AGF de her dage!
Men jeg vil også gerne sende en vigtig appel til alle jer, der følger med her:
Pas nu rigtig godt på hinanden i den her meget spændende tid.
Også dem, der holder med et andet hold,” skriver han på Facebook og tilføjer:
“Uden at kende alle detaljerne i forløbet vil jeg gerne slå én ting fast:
Ingen skal overfaldes eller overdynges med skældsord, bare fordi de har en fodboldtrøje på.
Det gælder selvfølgelig alle aldre – ikke mindst vores børn!”