Bevidst påkørsel: 14-årig dreng kørt ned i Egå

En 14-årig dreng fra Egå måtte mandag aften en tur på skadestuen efter at være blevet påkørt af en 48-årig mandlig bilist på et grønt område ved Skæring Parkvej.
Det skriver Østjyllands Politi i døgnrapporten.
Forud for påkørslen havde den 14-årige sammen med nogle kammerater flere gange ringet på mandens dør.
Efter den 48-årige mands egen forklaring, havde han følt sig så chikaneret af det, at han satte sig ind i sin bil for at finde drengene og tale med dem.
På et græsareal tæt ved, hvor drengene befandt sig med løbehjul, kørte den 48-årige op på græsset og påkørte den 14-årige dreng og dennes løbehjul.
Drengen blev sidenhen efterset i en ambulance på stedet. Han pådrog sig et brud, men kom ifølge politiet ikke kritisk til skade.
Den 48-årige bilist er efterfølgende blevet sigtet for kvalificeret vold og for på en hensynsløs måde at have forvoldt fare for nogens liv eller førlighed.
Læs også: Ægge så godt: Politiet rykkede ud til mistænkelig påskepakke i Aarhus