Forsvinder i flere måneder: Bilister må undvære centrale p-pladser i Aarhus

Ombygningen af hovedbanegården og det medfølgende togkaos rammer nu også byens bilister.
Læs også: Lukker Aarhus H ned: Nu totalspærres togtrafikken For når togtrafikken til og fra Aarhus totalspærres fredag aften medfører det samtidig, at p-pladserne på Banegårdspladsen forsvinder i månedsvis.
Skiltning på stedet viser, at de centrale parkeringspladser vil være spærret fra 16. januar til 20. april 2026.
I perioden vil der altså hverken være adgang for biler eller taxaer, der ellers plejer at bruge pladserne hyppigt.
Togbusserne kommer
Årsagen er de mange togbusser, der kommer til at frekventere Banegårdpladsen fra på fredag.
Af samme grund må en række af Midttrafiks busser vige pladsen og benytte andre stoppesteder.
Læs også: Varsler ændringer: Flere busser får nyt stoppested Det er både DSB og Gocollective, der indsætter togbusser fra fredag 16. januar.
Førstnævnte gør opmærksom på, at der kan være flere togbusser pr. afgang, og at nogle kan afgå før det planlagte tidspunkt.