Biljagt i nat: Vanvidsbilist forulykket ved Aarhus

En 29-årig mand bliver mandag fremstillet i grundlovsforhør ved Retten i Aarhus.
Han er sigtet for salg og besiddelse af narko samt for narkokørsel og flere overtrædelser af færdselsloven efter en biljagt i nat.
Det meddeler Østjyllands Politi.
Den 29-årige blev anholdt natten til mandag kl. 01.04 i krydset mellem Kolt Østervej og Kolt Kirkevej, hvor han forulykkede, efter en patrulje havde eftersat hans bil.
Undervejs i biljagten kørte manden flere gange 100 km/t i 50 km/t-zoner, ligesom han kørte venstre om et helleanlæg og begik flere andre overtrædelser af færdselsloven.
Eftersættelsen endte, da den 29-årige forulykkede med sin bil.
Han blev kørt på hospitalet til observation, men kom ifølge Østjyllands Politi ikke umiddelbart alvorligt til skade.
I bilen fandt politiet flere tasker med blandt andet kokain, ketamin, skunk, hash og svampe.
Den 29-åriges bil blev desuden beslaglagt med henblik på konfiskation, da hans kørsel blev vurderet til at være vanvidskørsel.
Læs også: Biljagt endte brat: Betjent kørt ned af ung vanvidsbilist Anklagemyndigheden anmoder om lukkede døre ved dagens grundlovsforhør, der starter kl. 13.00.
Østjyllands Politi vil på nuværende tidspunkt ikke sige yderligere om sagen.