Blev lokket ind i fremmed bil: Nu kommer Mathias med en advarsel

Lørdag nat var Mathias Vestergaard på vej hjem fra byen med en død telefon.
Omkring kl. 00.30 blev han kontaktet af to mænd på ca. 20 år, som tilbød, at han kunne oplade sin telefon i deres bil.
Herefter tog situation en voldsom drejning, og det har nu fået Mathias Vestergaard til at sende en advarsel ud i Facebook-gruppen “Det sker i Aarhus.”
“Da jeg først sad i bilen, ændrede stemningen sig hurtigt. De pressede mig til at ryge en joint, og jeg følte mig overmandet, fordi de var to, og jeg var alene.
Jeg gjorde, som de sagde, fordi jeg frygtede, at jeg ville få en knytnæve, hvis jeg sagde nej. Efterfølgende skubbede de mig ud og stjal min telefon,” skriver han.
Læs også: Ny indsats: Politiet sigter 57 trafikanter i Aarhus Ønsker at advare andre
Efterfølgende har han sporet sin telefon til en tankstation kl. 09.15 i går morges og har anmeldt sagen til politet.
“Hvis nogen har set noget eller har oplysninger, der kan hjælpe, må I meget gerne kontakte mig eller politiet.
Jeg deler dette, fordi jeg ønsker at advare andre – vær opmærksomme, især hvis I er alene og i en sårbar situation. Ikke alle, der virker venlige, har gode intentioner. Pas på jer selv og hinanden!!” advarer han.
Hændelsen skete på Klostergade natten til søndag.
