Fede faciliteter og fællesskab: “Når man er en del af det her kæmpe univers, føler man sig ikke alene”
I foråret slog Workspace Campen dørene op efter en omfattende renovering.
Her kunne de første lejere endelig rykke ind på 5.500 nyindrettede kvadratmeter i de historiske lokaler, der tidligere har huset P. Campen Maskinfabrik.
En af dem var den internationale udlejningsvirksomhed Forenom, der flyttede ind i maj, og siden har slået sine folder i det nyrenoverede kontorhotel.
Det er på alle måder en flot bygning, som man har lyst til at vise frem for sine kunder
Julie Hansen, Area Manager ved Forenom
Men hvordan er det så at være en del af det kæmpestore kontorunivers og have sin daglige gang side om side med andre vidt forskellige virksomheder?
Vi har talt med Julie Hansen, Area Manager ved Forenom, som ser tilbage på de første måneder i Workspace Campen og gør status.
Masser af charmerende detaljer
Selvom kontorhotellet, der ligger nær Hasle Torv, er totalt nyrenoveret, emmer det stadig af historie.
Der er brugt tonsvis af genbrugsmaterialer i ombygningen, og i dag finder man alt fra kobberplader fra Arne Jacobsens gamle Novo-bygning til gamle vinduer fra Ingerslevs Boulevard Skole.
Den slags detaljer var med til at gøre beslutningen nemmere for Forenom og Julie Hansen.
“Vi kunne have fundet så meget andet nede i byen, som ikke ville have den samme charme. Vi går ind for, at det skal føles hjemligt, når man lejer en bolig gennem os, og vi synes, at Workspace Campen indfanger den følelse af hjemlighed rigtig godt.
Det er på alle måder en flot bygning, som man har lyst til at vise frem for sine kunder,” fortæller hun.
Bliv en del af fællesskabet
For Julie Hansen var fællesskabet en af de allermest tungtvejende årsager til, at valget faldt på kontorhotellet i Hasle.
Jeg er slet ikke i tvivl om, at det sociale vil være givende for rigtig mange firmaer
Julie Hansen, Area Manager ved Forenom
Hun vidste fra starten, at hun ville tilbringe mange timer i sit eget selskab på kontoret, og derfor tiltalte idéen om at være omgivet af andre virksomheder hende.
“Når man er en del af det her kæmpe univers, så føler man sig ikke alene. Det betyder rigtig meget for mig, at her er andre firmaer, man kan møde, og at der er nogen at sige godmorgen til, når man møder ind,” siger Julie Hansen, der sætter pris på at have muligheden for at vende idéer med sine naboer:
“Jeg tror, det er noget af det vigtigste, når du rykker ind på Workspace Campen – at uanset om du er startup eller etableret firma, så er der mulighed sparring på tværs af virksomhederne. Også selvom vi laver så forskellige ting, som vi nu gør.”
I det hele taget er det et rart og åbent miljø, man bliver en del af som lejer i Workspace, der rummer alt fra advokatfirmaer og ingeniørvirksomheder til vikarbureauer og alle mulige andre arbejdspladser.
“Folk er smilende, søde og meget initiativrige i forhold til at stable fælles arrangementer på benene. For nylig har der fx været tale om, at vi skal have en fælles julefrokost for alle virksomheder.
Jeg er slet ikke i tvivl om, at det sociale vil være givende for rigtig mange firmaer,” understreger Julie Hansen.
Faciliteter udover det sædvanlige
Noget af det, der adskiller et kontorhotel som Workspace Campen fra de fleste kontorfællesskaber, er, at udlejer her tilbyder services som fx rengøring, internet og frokostordning.
På den måde kan lejerne fokusere fuldt ud på sine arbejdsopgaver, mens udlejer tager sig af alt det praktiske.
Der giver en enorm fleksibilitet, at vi kan rykke til et større lokale i huset
Julie Hansen, Area Manager ved Forenom
Det første man møder, når man træder ind ad indgangen, er receptionen, der er bemandet fra kl. 8-16, og hvor lejerne kan henvende sig, hvis de har spørgsmål eller brug for en hjælpende hånd.
Bevæger man sig længere ind i bygningen støder man bl.a på stueetagens rummelige kontorer, en stor fælles kantine og 6 velindrettede mødelokaler, der er opkaldt efter danske byer.
Især sidstnævnte er helt uundværlige for Julie Hansen og Forenom.
“Vi gør rigtig meget brug af vores mødelokaler. Selvom de er meget ens, er de alligevel så forskellige. Det har hver deres charme, om man så vælger Odense, Roskilde eller Skagen.
Det er så præsentabelt og flot lavet, at vi har lyst til at vise det til vores kunder, når de er på besøg,” fortæller Julie Hansen.
God plads til at vokse
I øjeblikket lejer Forenom et kontor på 23 kvadratmeter på 1. sal i Workspace Campen, men snart får virksomheden flere ansatte og dermed brug for at flytte i noget større.
Hvad: Workspace Campen
Hvor: Viborgvej 159A, 8210 Aarhus V
Hvordan: Se alle kontorløsninger her
Heldigvis rummer Workspace Campen kontorlokaler på alt fra 5 til 500 kvadratmeter, så der er gode muligheder for at få mere plads.
“Det var også en af grundene til, at vi valgte Workspace Campen. Der giver en enorm fleksibilitet, at vi kan rykke til et større lokale i huset.
Det har bare stor betydning, hvis du står overfor at skulle op- eller nedskalere, og jeg synes faktisk, det er rigtig vigtigt at have med i tankerne, når man vælger sit næste kontor. Det gør tingene meget nemmere, at man kan rykke rundt inhouse.
Vores nuværende kontor kommer til at være lige til den lille side, men vi er ved at finde en løsning, der kan gavne os allessammen. For vi er rigtig glade for lokationen her,” siger Julie Hansen.
Med sin placering midt i Hasle er der nem adgang til midtbyen i den ene retning og motorvejen i den anden retning fra kontorhotellet.
Udover muligheden for at leje eget kontor tilbyder Workspace Campen også faste kontorpladser, der især henvender sig til enkeltmandsvirksomheder og ‘flex kontorpladser’ til dig, der er meget på farten.
Du kan læse mere om mulighederne for at få base i kontorhotellet lige her