Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Bliv opmærksom på forskellige kulturer i dit arbejdsliv

Af Annoncør

Står du overfor et større, globalt samarbejde, hvor medarbejdere og virksomheder fra mange forskellige baggrunde skal indgå?

Annoncør betalt indhold leveret af livinginstitute.dk.

Disse store projekter er noget af det, der virkelig kan bære frugt, og i mange tilfælde er det helt vitalt at have samarbejder på tværs af grænser og kontinenter for at en idé kan fungere og blive til noget større. Men for at arbejde sammen på denne måde er det også nødvendigt, at alle medarbejdere har en gensidig forståelse for hinanden.

I Danmark er det meget almindeligt, at vi føler og tolerante og åbne overfor nyt, men derfor kan det alligevel være rart at være udstyret med værktøjer der gør os endnu bedre i stand til at arbejde med nye ting og formater. Ved Living Institute udbydes der kurser i kulturel intelligens, som kort stand gør os i stand til at få det bedste ud af at arbejde med mange forskellige typer af mennesker og virksomheder.

Mange forskellige parametre

Når man snakker om kulturel intelligens er det vigtigt at understrege, at det ikke blot er en enkelt ting men nærmere end overordnet kasse, man kan fylde en masse forskellige ting ind i. Kulturel intelligens handler om vores forståelse af andres arbejdsmønstre, normer og baggrunde. I Danmark ligger fokus i høj grad på innovation, og det er noget, man bliver lært om lige fra folkeskolen til universitetet og på arbejdspladsen. I andre lande er det i stedet produktivitet og konkurrence, der er i fokus. For at have en velfungerende virksomhed er det nødvendigt at have aspekter af begge dele, og det kan blandt andet opnås gennem et globalt samarbejde.

Når du får værktøjer, der højner din kulturelle forståelse og intelligens, vil du opleve, at du også kan bruge det i din hverdag og i mange andre situationer, der ikke nødvendigvis er direkte sammenkædet med dine arbejdsopgaver.