Har du set noget?: Buste i Botanisk Have udsat for groft hærværk

Han plejer at spejde ud over en af byens største og ældste parker, men nu er han desværre fjernet fra sin vante plads.
Busten af den forhenværende statsminister H.C. Hansen i Botanisk Have er blevet stjålet på ret så brutal vis.
Det oplyser Aarhus Kommune.
Kommunen lægger ikke skjul på, at de gerne vil have H.C. Hansen tilbage hurtigst muligt.
“I mere end 60 år har H.C. Hansen sammen med sin gode ven Hans Hedtoft, som også var statsminister, betragtet de besøgende i Botanisk Have, men nu har ukendte gerningsmænd savet busten af soklen.
Vi savner den. Og Hans Hedtoft savner selskab af sin gode ven,” lyder det fra Aarhus Kommune.
Tyveriet er blevet anmeldt til Østjyllands Politi.
Læs også: Har du set ham?: Politiet deler billeder af gerningsmand bag groft overfald Men har du relevante oplysninger i sagen, hører Aarhus Kommune meget gerne fra dig.
Kommunen henviser til Teknik og Miljø, som kan kontaktes på mail: kommunikation@mtm.aarhus.dk