Annonce
Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Danmarks bedst besøgte shoppingcenter: Fem nye butikker klar til højsæson i Bruuns Galleri

Af anders@sommersangdigital.dk
Claus Brændgaard
Claus Brændgaard

Fem nye butikker og store opdateringer af tre eksisterende butikker betyder, at Danmarks bedst besøgte shoppingcenter Bruuns Galleri er klar til shoppe-vejr. 

 

Bruuns Galleri ser frem til efterårets ustadige vejr, som de selv betegner som shoppe-vejr. Det er ingen hemmelighed, at det er vanskeligt at trække folk ind i de danske shoppingcentre, når temperaturen nærmer sig 30 grader, og stranden er det foretrukne sted at opholde sig.

 

”Vi er kommet nogenlunde igennem den meget varme sommer, men vi har dog kunnet konstatere, at der har været en mindre tilbagegang i antallet af gæster i Bruuns Galleri i forhold til sidste sommer, som jo stort set regnede væk. Så nedgangen er ikke så overraskende. Det positive er, at butikkerne stort set kan melde udsolgt af alt sommertøj. Nu forbereder vi os til at gå efteråret og vinteren i møde, som klart er de tidspunkter på året, hvor vi kan måle flest besøgende og den største omsætning,” fortæller Claus Brændgaard, Center Manager i Bruuns Galleri.

 

Bruuns Galleri har årligt 11 millioner gæster, så hver dansker besøger i gennemsnit det aarhusianske shoppingcenter to gange om året.

 

Nye spændende butikker på vej

Der sker i disse uger en massiv oprustning i Bruuns Galleri med en række renoveringer af butikker, og flere nye butikker gør klar til at åbne. Det århusianske tøjfirma Kaufmann åbnede en helt ny herretøjsbutik i slutningen af august, og det populære tøjbrand Hilfiger har i de seneste uger renoveret deres butik, så de fra slutningen af september kan byde indenfor i et helt nyt butikskoncept. Kvickly har renoveret hele deres for-område, og tøjbutikken Vero Moda har ligeledes bygget hele butikken om, så den står funklende flot fra den 29. august.

 

”Med Kaufmanns nye butik styrkes udvalget af herretøj endnu engang og dækker dermed kundernes behov fra den helt unge til den voksne og modebevidste herre, og sammen med renoveringen af Hilfiger butikken så kan vi tilbyde endnu to meget attraktive tøjbutikker. Det er også positivt, at flere af vores lejere har valgt at opdatere deres butikker, så de nu står klar til efteråret og vinterens store rykind. Desuden har vi flere nye koncepter på vej ind i Bruuns Galleri,” forklarer Claus Brændgaard.

 

Chokolade hotel og lækkert undertøj

De nye koncepter er bl.a. Wunderwear, som sælger lingeri, nattøj, badetøj og strømper fra nogle af de stærkeste internationale og danske mærker. Det populære og stærke tøjbrand Monki åbner butik til efteråret med deres nyeste koncept. Det internationale brand Hotel Chocolat åbner sin første butik i Jylland i september i Bruuns Galleri. Hotel Chocolat er et chokolade-univers, hvor cafe og butik smelter sammen i et. Med langt over 100 forskellige produkter med udgangspunkt i chokolade bliver det en oplevelse at tjekke ind i butikken Hotel Chocolat.

Danmarks bedst besøgte shoppingcenter: Fem nye butikker klar til højsæson i Bruuns Galleri

MATAS Natur bliver også en af efterårets nyheder, det er MATAS kædens helt nye butikskoncept. Her vil hylderne være fyldt op med helsekost og sundhedspleje. MATAS åbner til at starte med to butikker i Danmark, den ene i København og den anden i Bruuns Galleri.
”Det er vigtigt, at vi som center hele tiden fornyer os med opdaterede butikker og nye spændende koncepter, som f.eks. Hotel Chocolat, Monki og MATAS Natur. Det synes jeg, at vi er lykkedes fint med i de 15 år, vi har eksisteret. Det er på mange måder et helt andet center, man besøger i dag, end da vi åbnede i 2003,” påpeger Claus Brændgaard.

 

Med hjertet i Aarhus

Bruuns Galleri er kendt for sit store lokale engagement med bl.a. at støtte mindre lokale projekter eller ildsjæle 2 til 4 gange om året med beløb i størrelsen kr. 10.000 – 15.000 pr. projekt. I foråret blev eventen Aarhuskagen gennemført med stor succes for første gang, som foruden at kåre Aarhuskagen havde det element, at alt overskud for salg af kager gik til afdeling for Børn, Unge & Sorg. Den 7. september bliver ’Spred Glæde Dagen’ gennemført i samarbejde med Danske Hospitalsklovne, hvor der vil være underholdning og spændende overraskelser for at støtte og udbrede kendskabet til det store arbejde Danske Hospitalsklovne laver.

 

Siden starten har gæsterne i Bruuns Galleri kunne opleve spændende og stærke events med fokus på oplevelser, og centeret har stået bag talrige og succesfulde events, der har givet gode kundeoplevelser og trukket mange mennesker til. Andet halvår af 2018 bliver ingen undtagelse.

 

”Events er og bliver en ekstrem vigtig komponent i skabelsen af et attraktivt shoppingcenter. I dag handler en shoppingtur ikke kun om at købe varer – kunder skal have en oplevelse og samtidig vil vi gerne give kunderne ny viden og indsigt,” understreger Claus Brændgaard.

 

FAKTA:

Nye butikker i Bruuns Galleri i efteråret 2018:

Monki – Modetøj åbner efteråret 2018

Kaufmann – Herretøj åbnede 17. august

WunderWear – Lingeri, nattøj, badetøj og strømper åbner medio september

MATAS Natur – Helsekost, naturlig makeup og hudplejeprodukter åbner 27. september

Hotel Chocolat – cafe og chokolade butik åbner medio september.

Del artikel

Andre læser også