Nyhedsbrev

Artikler med:

Nyeste artikler

Så er det nu: Særlig café slår dørene op i Aarhus

De store lokaler på hjørnet af Guldsmedgade og Klostertorvet har længe stået tomme, men nu sker der endelig noget.

Fire gæve gutter har nemlig fået mulighed for at puste nyt liv i lokalerne, og det kommer til at ske på rekordtid.

Allerede lørdag 14. juni slår de dørene op til den nye café Den Konstituerede efter ganske få ugers forberedelse.

“Det er ikke mere end tre uger siden, muligheden bød sig, og så har vi bare arbejdet på højtryk lige siden,” fortæller Lasse Grøn Gross, der sammen med Oliver Thor Krøyer, Joachim Thor Krøyer og Simon Sloth Mahler-Andersen udgør caféens ejerkreds.

Vil være mindeværdige

Folkene bag den nye café forpagter i forvejen Den Permanente Iscafé i et tæt samarbejde med Premier Is, og det er på den baggrund, muligheden er opstået – i hvert fald for en periode.

Den Konstituerede har nemlig en udløbsdato, der hedder 31. december 2026, for her slutter lejeperioden.

“Vi forsøger at skabe en yang-udgave til vores ying, som er Den Permanente Iskiosk, og vil gerne tale ind i tidens trend om, at alt ikke behøver at blive sat i søen for at være der permanent.

Det her sted har vi på en måde skabt til at forsvinde, og vil vil gøre en stor indsats for at være mindeværdige og gøre en forskel i den tid, vi er der,” fortæller Lasse Grøn Gross.

Is, kaffe og sandwiches

Den Konstituerede kommer ligesom Den Permanente Iscafé til at byde på kaffe og is, men der er tale om en udvidet udgave med mere på menuen.

“Vi er ikke den typiske café og byder hverken på frituregryder eller et stort vinkort. Vi er en ejerkreds med bl.a. en uddannet kok (Joachim Krøyer) og folkene bag MokkaHouse, hvor vi sælger økologisk specialkaffe og er kaffenørder.

Det bliver en god blanding af forskellige typer kaffe i samspil med Premier Is’ eksklusiv-linje Bravissimo. Og så bliver det med fokus på lækre sandwiches lavet af en uddannet kok, så der også er noget lækkert til den lette sult,” lyder det videre fra Lasse Grøn Gross.

I spidsen for den daglige drift står Oliver Thor Krøyer, der byder indenfor i caféen kl. 7.00 – 19.00 på hverdage og kl. 8.00 – 20.00 i weekender.

Så er det nu: Særlig café slår dørene op i Aarhus
Oliver Thor Krøyer (i front) er driftschef og partner i caféen. Kristoffer Astono (i baggrunden) er ansat som hans højre hånd.

Og det er altså allerede nu på lørdag kl. 8.00, Den Konstituerede slår dørene op for allerførste gang. Åbningen markeres med særtilbud på iskaffe, som fås for 35 kroner hele weekenden.

“Vi glæder os helt vildt. Det har været en intens proces med en del hovedbrud under vejs, fordi vi har skullet tænke det hele med koncept, opbydning og indretning fra A til Z på så kort tid. Det er jo en stor café, så der har virkelig været tryk på.

Det har været nogle vilde uger, så vi er enormt spændte på at åbne, og vi glæder os rigtig meget til at kunne slå dørene op,” siger Lasse Grøn Gross.

Du finder Den Konstituerede på Guldsmedgade 1 i lokalerne, der tidligere har huset bl.a. Sunset Boulevard.

Del artikel


Korte videoer

Mest læste historier i dag




 


 


 


 


Udvalgte artikler

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Tilladelse til politiske reklamer

For at støtte den demokratiske samtale, vil vi gerne spørge om din tilladelse til at vise dig politiske reklamer på denne hjemmeside.

Du vil altid kunne se, hvem der er afsender af reklamen, og hvorfor du ser den. Vi anvender aldrig følsomme oplysninger som din politiske overbevisning til at målrette reklamer.

På alle reklamer kan du finde kampagne id, som du kan bruge til at finde al info på om kampagnen på https://politiskreklame.dk/

Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage.