Parkeringschok: Derfor har mange biler i Aarhus fået en gul seddel i forruden

Der er ikke meget, som en gul seddel i forruden, der kan få blodtrykket til akut at stige blandt de danske bilejere.
Derfor er der nok mange bilister i Aarhus, der disse dage bliver særdeles rasende, når de finder deres bil.
De kan dog – heldigvis – ånde lettet op.
For selvom der er placeret en gul seddel i forruden, så er det bare en sjov gimmick – fremført af en helt særlig afsender.
Derfor er der en gul seddel
Når du kommer lidt tættere på sedlen, kan du se, at gebyrbeløbet er på lige præcis 0 kroner.
Og selvom sedlen godt nok er gul, stopper lighederne med en parkeringsbøde heldigvis her.
Det er nemlig UMTO (ungemiljøernes takeover) og SPOT Festival, der med en god portion humor, står bag den gule seddel.
Læs også: Starter i dag: Oplev en lang række gratis koncerter rundt i byen De fortæller, at der er intet mindre end 22 gratis koncerter under SPOT den 2 og 3. maj.
Her har de tilføjet en QR-kode, hvor man kan se lineuppet.

Du kan veksle sedlen
Sedlen kan derudover veksles til en mulepose.
Den finder du i Rå Hal, og her skal du altså blot vise din “p-bøde”.
Læs også: Nu starter sæsonen: Mere end 150 livenavne indtager Aarhus Det er altså en af de få gule sedler, hvor du ikke skal punge ud, når du finder den.
Så der er ikke (nødvendigvis) grund til panik, hvis du finder en gul seddel i din rude en af dagene.