ANNONCE
Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Derfor skal du opsøge et SEO-bureau

Af Annoncør

I gamle dage lærte folk din virksomhed at kende gennem telefonbogen, word-of-mouth og reklamer på tryk. I dag finder mange virksomheder primært deres nye kunder over nettet, og det kan fx være i søgeresultater på sider som Google eller Bing. Du har to måder at blive vist i søgeresultater på: Du kan enten købe en placering i søgeresultater (fx via Google Ads), eller du kan få placeringen organisk.

Vær den første, folk finder

Bedst er det, at links til din virksomhed vises organisk i folks søgeresultater, hvor at ”organisk” i den her sammenhæng betyder, at fx Googles algoritmer helt ad egen drift vurderer, at din side skal vises over konkurrenters. For din side har større troværdighed, når den naturligt har fundet vej til toppen af folks søgeresultater, end når du har betalt for at få den vist. Til gengæld kræver det en del arbejde.

Bedre placering i søgeresultater

Søgemaskineoptimering, forkortet SEO, er paraplybetegnelsen for forskellige ting, du kan gøre for at få en bedre organisk placering. SEO er ikke noget, du gør bare én gang, men noget som du er nødt til løbende at arbejde med for ikke at blive skubbet af pinden af en anden virksomhed, hvad gælder placering i søgeresultater. SEO er en større videnskab, og derfor bør du få hjælp fra et SEO-bureau.

Find et SEO-bureau

Nogle ting ift. SEO kan du sagtens gøre selv. Fx kan du fylde din virksomheds hjemmeside op med indhold, der indeholder de søgeord eller svarer på de spørgsmål, potentielle kunder kunne tænkes at søge på. Måske kan du også selv finde ud af at sørge for, at din hjemmeside loader hurtigere, og at hjemmesiden generelt er brugervenlig. Men det forkromede, tekniske overblik har et SEO-bureau.

SEO-specialister har det forkromede overblik

For specialister inden for SEO ved, eller kan finde ud af, hvordan informationsstrukturen skal være på din hjemmeside – både hvad desktop- og mobilvisning angår. De kan hurtigt lægge en plan for indsatser som linkbuilding og konverteringsoptimering (CRO). Den første af de to, linkbuilding, er, når du får andre websider til at linke til din. I søgemaskiners øjne får det den så til at virke troværdig.

Få flere konverteringer

Hvad er CRO så? En konvertering er, når du får nogen, som besøger din side, til at udføre en handling. Det kunne fx være et køb, eller at de skriver sig op til et nyhedsbrev. SEO og CRO er i princippet to forskellige processer med forskellige mål, men begge har arbejdsgange tilfælles, fx at målet begge steder er at designe din hjemmeside, så det rent intuitivt er nemt for besøgende at navigere på den.

Mange konkurrenter? Få hjælp til SEO

Du kan sikkert nå langt, hvad SEO og CRO gælder, ved at læse op på helt basale ting, du kan gøre for at få din hjemmeside til at fremstå mere troværdig eller være mere brugervenlig. Men hvis du står med en masse konkurrenter, der alle vil være først i søgeresultater, så er du altså nødt til at få hjælp.

Del artikel