DMI udsender varsel: Voldsomt vejr kan ramme Aarhus

DMI har søndag eftermiddag udsendt et varsel om voldsomt vejr, som kan ramme det meste af landet.
Det gælder også Aarhus-området og det øvrige Østjylland.
Der meldes om risiko for skybrud, der kan være ret så voldsomme lokalt.
For Aarhus gælder varslet fra mandag kl. 13.00 til kl. 19.00.
DMI skriver;
Varm og fugtig luft
Et lavtryk, der søndag ligger over Nordtyskland, trækker natten til mandag nordpå og kommer mandag til at ligge inde over Danmark.
Med sig hiver det varm og fugtig luft, der gør atmosfæren ustabil.
Fra sidst på natten kan der komme kraftige byger på Bornholm, og i løbet af formiddagen spreder det sig til Sjælland.
I løbet af eftermiddagen spreder bygerne sig til Fyn og Jylland.
Mandagens vejr starter roligt, men slutter med bulder og brag⛈️Især i eftermiddag kan der komme lokale kraftige tordenbyger, som kan kaste skybrud af sig☔️De heldige vil måske kunne spotte flotte bygeskyer, som denne☁️I Nordjylland dog mest tørt med☀️
— DMI (@dmidk) July 14, 2025
📸: Vicky Endsgaard pic.twitter.com/MLhd1fsJEl
Der kan lokalt komme over 15 mm regn på en halv time, hvilket er svarende til et skybrud.
Da prognoserne stadig er noget usikre er der opsat DMI risiko for skybrud.
Hos TV 2 Vejret mener man også, at bygerne kan være med hagl.