Drama før lokalbrag: Betjent ramt af kanonslag

Søndag eftermiddag var Østjyllands Politi talstærkt til stede i og omkring Randers i forbindelse med det østjyske lokalbrag mellem Randers FC og AGF.
Allerede et par timer startfløjt var der godt gang i optakten til kampen – lidt for godt faktisk.
For omkring kl. 14.30 blev en betjent ramt på benet af et antændt kanonslag, der blev kastet mod en menneskemængde og gik af på jorden lige foran ham.
Episoden resulterede i, at betjenten pådrog sig nogle behandlingskrævende skader på benet og derfor måtte en kortvarig tur forbi hospitalet.
Ingen øvrige personer kom umiddelbart til skade i forbindelse med hændelsen. Det skriver Østjyllands Politi i døgnrapporten.
Gerningsmand på fri fod
Ifølge politiets oplysninger blev kanonslaget kastet mod bl.a. den civilklædte betjent fra en endnu ukendt person, der befandt sig inde på en café i Vestergade i Randers.
Sagen er fortsat under efterforskning, og der indhentes videoovervågning fra stedet med henblik på at få identificeret og sigtet vedkommende.
Kort forinden havde politiet været nødt til at holde to grupperinger afskilt for at undgå et sammenstød ved en bar på Middelgade i det centrale Randers.
Her var en gruppe AGF-fans samlet forud for kampstart, og de to grupperinger blev efterfølgende fulgt til stadion ad hver sin rute.
Efter kampens slutfløjt måtte Østjyllands Politi igen kortvarigt holde et par fangrupperinger adskilt på Viborgvej ved udebaneafsnittet for at undgå sammenstød mellem de to grupper af fans.
Politiets indsats blev afsluttet omkring kl. 18.35, da udebaneholdets fans igen havde forladt området omkring stadion og sat kursen mod Aarhus.
AGF vandt i øvrigt lokalbraget og overvintrer dermed på førstepladsen i 3F Superligaen.