Drama i midtbyen: Mand gik rundt med kokkekniv

Tirsdag eftermiddag kl. 13.56 kørte flere patruljer til Europaplads i Aarhus C.
Der var kommet en anmeldelse om, at en mand, som fremstod psykisk uligevægtig, gik rundt med en synlig kokkekniv i sin jakkelomme.
Det skriver Østjyllands Politi i døgnrapporten.
Patruljerne kørte hurtigt frem, mens anmelderen i telefonen orienterede vagtcentralen om, hvilken vej manden med kniven gik.
Fik bøde på 10.000 kroner
Ud for Kalkværksvej fik en patrulje kontakt til manden, og fik ham til at lægge sig ned, så han kunne blive iført håndjern.
Manden viste sig at være en 46-årig mand fra Polen. Han var ganske rigtigt i besiddelse af en kniv, og var ikke i stand til hverken at oplyse generalier eller hvad hans formål var med besiddelse af kniven.
Den 46-årige mand blev sigtet for overtrædelse af knivloven og overtrædelse af Udlændingeloven.
Han fik en straksbøde på 10.000 kroner for at medbringe en kniv på offentligt sted og uden anerkendelsesværdigt formål.