Efter tragedien: Legendarisk strandkro genåbner

En ny æra begynder snart, når Gl. Løgten Strandkro – med sin eminente beliggenhed og fantastiske udsigt ud over Kalø-bugten – endelig genåbner, lyder det i en pressemeddelelse.
Den officielle åbning forventes at ske midt i juli.
Dørene slås her op til et nyt ishus, en hyggelig dagscafé, moderne ferielejligheder og – som kendt fra tidligere – de klassiske selskabslokaler, der kan bookes til livets store fester og firmaarrangementer.
Visionen er, udover nyetablering af et hyggeligt ishus og café, at etablere moderne og indbydende ferielejligheder, der tilbyder både korte ophold som weekend-getaways og længere ferier.
Her bliver plads til både par, turister og erhvervsgæster.
“Vi vil gerne skabe et sted, hvor vores gæster mødes og får sig et tiltrængt hvil, nyder freden og roen ved bugten – uanset om det er til en lækker is eller kold fadøl på terrassen en sommerdag, en let frokost eller et romantisk weekendophold,” siger den nye kromutter, Trine Andersen, der sammen med sin partner Ulrik Høgenhaven bliver ny kromutter og -fatter.
“Gl. Løgten Strandkro har så meget historie og sjæl, og vi glæder os til at give kroen nyt liv – med respekt for netop historien.
Det her er en livslang drøm, der går i opfyldelse. Vi kan slet ikke vente med at komme i gang. Det bliver rigtigt godt, det lover vi!”
Gl. Løgten Strandkro har ligget øde hen siden den tidligere forpagter, Christian Gram, omkom på tragisk vis i en drukneulykke sidste efterår.