EU-formandsskabsfejringen ramte statue hårdt: Nu er den tilbage

Der blev ikke sparet på pomp, pragt og massivt sikkerhedsopbud, da hele EU plus det løse i juni var samlet i Smilets By for at fejre, at Danmark overtog EU-formandskabet.
Og man kan som bekendt ikke lave en omelet uden at slå nogle æg i stykker.
Således faldt statuen i Rådhusparken, Den Svangre, da en medarbejder fra Aarhus Event efter sigende ved en fejl kørte ind i den under oprydningen efter den store folkefest.
Efter at have været til reparation i nogle måneder, står skulpturen igen på sin plads.
Det skriver Aarhus Kommune her til morgen i et Facebookopslag.
Skulpturen tog den på hovedet ved påkørslen, men pådrog sig en revne i anklen i sit fald.