Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Få det bedre ved hjælp af mindfulness og meditation

Af Annoncør

I de seneste år er der kommet mere og mere fokus på mentalt helbred og med god grund. Kroppen og sindet går nemlig langt hen af vejen hånd i hånd, så hvis man ikke har det godt mentalt har man det heller ikke godt i kroppen. Derfor er det vigtigt, at man opprioriterer sit mentale helbred, og gør noget aktivt for, at man har det godt i sit sind.

Ligesom man skal træne og behandle sin krop godt, så kan man også træne sit sind, så man får mere ro i sindet i sin daglig. Det kan man blandt andet gøre ved hjælp af meditation, og mindfulness. Dog kan det være svært at komme i gang med at meditere, hvis man ikke har prøvet det før. Derfor kan det være en god ide, at man får hjælp til at komme ordentligt i gang, og i den forbindelse kan man med fordel opsøge Flora Melchiorsen. læs mere om Flora Melchiorsen og find ud af hvorfor netop hun er så god at opsøge.

Træn dit sind

Når man hører ordet meditation første gang, så kan det lyde meget nemt. Det handler i sin essens bare om, at sidde med lukkede øjne og fokusere på sin vejrtrækning. Det er først når man går i gang, at man får alvor opdager, hvor meget støj der kan være i ens hoved, som følger en hele dagen. Denne støj kan man dog slippe af med når man får trænet lidt, og ved hvordan man skal håndtere det når ens hoved bliver fyldt med støj i hverdagen.

Som tidligere nævnt kan det være svært at komme i gang med, så det kan være en god ide at opsøge en professionel til at starte med så man kan få noget hjælp til at komme ind i det rigtige state of mind. Når først man opnår dette, så vil man opdage, at man vil have mere ro i kroppen, blot ved at meditere 10 eller 15 minutter hver morgen.

Giv dig selv mere overskud og et mere raskt sind 

Ligesom kroppen, så kræver det, at man opretholder sin træning når man træner sin sind. Det kræver ikke mere end 10-15 minutters meditation om dagen, før at man begynder at få de mange positive effekter der er ved mindfulness. Dog skal det opretholdes, ligesom man skal blive ved med at træne hvis man vil holde kroppen stærk.