Få et lokalt bureau i Aarhus til at hjælpe med annoncering på TikTok
Du har nok hørt om den populære app, TikTok, og du er måske også selv begyndt at bruge den. Platformen er netop blevet verdens hurtigst voksende sociale medie, hvis man ser på antal downloads. I 2020 havde hele 850 millioner mennesker hentet appen, hvilket gjorde det til den mest downloade app samme år.
Flere virksomheder har fået øjnene op for TikTok som den nye platform til betalt annoncering, og mange oplever stor success med app’en. Hvis din virksomhed endnu ikke bruger annoncering på TikTok platformen, men gerne vil i gang, så læs videre for at se alle fordelene og find ud af, hvordan I kommer i gang.
Masser af fordele ved TikTok
Udover markant vækst, er TikTok også en relativt ny platform, hvilket er en fordel, da der endnu ikke er mange annoncører, der har fået øjnene op for den. Det betyder lave priser og bedre mulighed for opmærksomhed. Det er desuden værd at notere, at TikTok leverer 14% højere ROAS (Return on Ad Spend) sammenlignet med andre platforme. Hvis du ikke allerede er begyndt at bruge TikTok i din markedsføring, er det nu du skal gøre det!
Endnu en af fordelene ved TikTok er, at 75% af brugerne benytter platformen med hensigten om at blive underholdt – dette differentierer sig fra andre sociale medier som bl.a. Facebook og Snapchat, hvor hensigten nærmere er at tjekke seneste posts eller modtage beskeder.
TikTok er ikke bare et socialt medie, men en platform for fællesskaber.
Få glæde af en bred målgruppe
Mange anser platformen for at være domineret af 13-17 årige og dansevideoer, men det er ikke tilfældet, da hele 35% af TikToks brugere er over 35 år. De resterende aldersgrupper er fordelt, således at de 16-24-årige udgør 33% og de 25-34-årige 32%. Ligesom med alder, giver TikTok muligheder for at tilpasse sin målgruppe – herunder parametre såsom køn, lokation, sprog, karriere, interesser og mangle flere.
TikTok har over 100 millioner aktive brugere om måneden i Europa, og 83% af de brugere, siger at platformen spiller en stor rolle i deres købsrejse. Det betyder, at du kan målrette en købeklar målgruppe hvilket gør det oplagt at bruge platformen som en del af sit marketing mix.
Få hjælp til at komme i gang med TikTok
Hvis du ikke er sikker på, hvor du skal starte med din TikTok annoncering, eller hvordan man generelt gør, kan du kontakte Obsidian Digital, og få hjælp til marketing på TikTok platformen. Bureauet er et af Danmarks førende inden for Performance Marketing og har bl.a. specialiseret sig i TikTok annoncering. De kan hjælpe dig med at komme i gang og køre dine kampagner, så du kan fokusere på det, der er vigtigt – din forretning.
Vil du vide mere om TikTok annoncering, kan du læse mere her og finde ud af, hvorfor du kraftigt bør overveje annoncering på platformen. Platformen har vist sig at være yderst effektiv til at finde nye målgrupper, vækste brandkendskab og skabe salg.