Få firmaets første hjemmeside sat op
Kommercielle websider har også en berettigelse, når de ikke direkte sælger noget. Så det giver altså stadigvæk mening at sætte en webside op for din virksomhed, hvis du fx er kloakmester eller leverer andre serviceydelser – om ikke andet så for at folk kan læse om din virksomhed, dine ydelser og via en kontaktformular indhente et uforpligtende tilbud. Men hvad skal en webside så ellers lige kunne?
Send besøgende på rejse
Svaret er, at det kan skifte meget fra firma til firma. Bliver vi lige ved med at tage udgangspunkt i, at en webshop ville virke ulogisk i dit tilfælde, så kunne der fx også være en logik i at forbinde dit firmas hjemmeside med firmaets konti på sociale medier, da du derved kan sende besøgende på en rejse, hvor de lærer dit firma at kende fra forskellige vinkler. Dette sår kimen til det gode brandkendskab.
Lad professionelle lave din webside
Ønsker du en professionelt udseende hjemmeside til din virksomhed, så kan du fx tage fat i et firma som MCB. For de kender til forcerne ved de forskellige CMS-systemer (altså de systemer, som man sætter hjemmesider og webshops op i), og de ved, hvordan de både laver en visuelt fængende side, der også er intuitiv at bruge for såvel besøgende som administratorer. Så kom godt i gang hos dem.
Få siden vist i søgeresultater
Nu er det rart, hvis folk kan finde din hjemmeside i søgeresultater, når de søger på noget, der kunne give indtryk af, at de er interesserede i dine ydelser. For at blive vist tidligt i søgeresultater skal du for det første have relevant indhold på din side, der performer godt. For det andet skal selve siden være optimeret på en række fronter, der gør, at bl.a. Google belønner den med en højere placering.
Et tekstbureau kan hjælpe med indhold – en website-udvikler kan hjælpe med optimering.