Togtrafik skæres ned: Færre tog til og fra Aarhus

De næste otte dage vil der køre færre tog til og fra Aarhus – især i myldretiden.
Pendlerne må derfor forberede sig på færre togafgange i den kommende tid.
Fra torsdag den 5. februar til og med fredag den 13. februar vil der blandt andet køre færre myldretidstog mellem Aarhus H og Fredericia.
Enkelte afgange uden for myldretiden kan også blive påvirket.
Frosten har været hård ved togene
Aflysningerne skyldes, at mange tog i øjeblikket er ude af drift efter den seneste tids hårde frost.
“Den seneste tids frost har været rigtig hård ved vores materiel,” siger DSB’s informationschef Tony Bispeskov til Ritzau, ifølge TV2 Østjylland.
DSB har valgt at skære ned i trafikken for at skabe en mere stabil drift og undgå aflysninger med kort varsel.
Passagerer opfordres derfor til at tjekke Rejseplanen, inden de tager hjemmefra.
Også andre strækninger i landet er berørt, herunder ruter til og fra København.
Samtidig varsler DMI fortsat hård frost, hvilket kan give yderligere udfordringer for togdriften.