FDM advarer: Husk nu det her i dag

Vi er nu officielt gået over til sommertid.
Udover at det nu er “tid til at sætte havemøblerne ud”, så er det altså også tid til at få tjekket p-skiven i bilen.
For din elektroniske p-skive i bilen er muligvis stadig indstillet til vintertid eller normaltid, som det også kaldes.
Det skriver FDM.
“Desværre oplever vi hvert år, at bilister får en parkeringsafgift i tiden efter overgangen til sommertid, fordi p-skiven viser forkert.
Mange tror, at deres elektroniske p-skive automatisk stiller uret, men det er ikke altid tilfældet,” forklarer Dennis Lange, chefkonsulent i FDM.
Så hvis du vil være sikker på at undgå en bøde næste gang du parkerer i Aarhus eller andre byer, så skal du nok lige bruge et par minutter af din søndag på at få tjekket p-skiven.
Læs også: Sparker sommeren i gang: Frisko giver gratis is i hjertet af Aarhus