Fremmed mand tog kontakt: Dreng antastet ved skole nær Aarhus

Østjyllands Politi fik onsdag kl. 12.35 en anmeldelse fra Lystrup Skole.
Her havde en elev fra 2. årgang fortalt, at han var blevet kontaktet af en fremmed mand, der ville have ham til at følge med sig.
Manden skulle have kontaktet drengen tæt på skoletandlægen omkring kl. 10.00, hvorefter drengen løb væk.
Det skriver Østjyllands Politi i døgnrapporten.
Politiet tager sagen alvorligt
En patrulje kørte til stedet for at tale med skolepersonalet og undersøge sagen nærmere – blandt andet ved at kigge efter relevant videoovervågning.
Det er endnu uvist, hvad der præcist er sket, og der er ikke noget nærmere signalement af manden p.t.
Østjyllands Politi hører gerne fra den pågældende mand for at høre, hvad hans hensigt har været.
Det er en sag, som politiet tager alvorligt og efterforsker nærmere, men samtidigt er det også vigtigt at understrege, at det endnu er for tidligt at konkludere, hvad der egentligt er sket.