Gæster evakueret: Stor udrykning til hotel i midtbyen

Mandag aften rykkede Østjyllands Brandvæsen ud til Scandic-hotellet på Banegårdsgade.
Brandvæsenet var talstærkt til stedet med fire brandbiler og en indsatsleder, og hotelgæsterne blev evakueret.
Det skriver Århus Stiftstidende.
Der var dog ingen røg fra bygningen
Operationschef Anders Jensen fortæller nemlig til avisen, at udrykningen skyldtes, at en automatisk alarm var blevet udløst.
Brandalarmen skulle være gået, da en ukendt person havde trykket på en af de røde knapper på væggen.
20 minutter efter anmeldelsen forlod brandvæsenet derfor hotellet igen, mens gæsterne kunne bevæge sin ind på hotellet igen.