Efter chok-exit: Aarhusiansk toprestaurant afslører ny køkkenchef

Den aarhusianske toprestaurant Ghrelin står over for et nyt kapitel, som får premiere i denne uge.
Torsdag 13. marts åbnes dørene til en ny version af Ghrelin, som nu bliver “en restaurant, hvor gastronomi ikke bare handler om at spise, men om at opleve, udforske og blive overrasket.”
For at tage restauranten til næste niveau er der samlet et nyt stærkt hold af passionerede kokke og kreative kræfter.
Det skriver Ghrelin på Facebook.
Topkokke tager over
Ny køkkenchef og medejer bliver Kasper Cudi, der kommer med erfaring fra byens eneste tostjernede Michelinrestaurant, hvor han ligeledes optrådte i rollen som køkkenchef.
Derudover kan Ghrelin præsentere tidligere køkkenchef på den anerkendte vejlensiske restaurant Treetop Bryan Francisco, som bliver ny innovationschef og medejer af restauranten på Aarhus Ø.
“En ting er sikkert: Vores koncept bliver aldrig færdigt. Vi drives af en konstant nysgerrighed og lyst til at eksperimentere.
Ghrelin skal være en levende organisme, et sted hvor vi hele tiden stiller spørgsmål,” skriver restauranten på Facebook.
Afløser kendt duo
De to topkokke skal erstatte Anders ‘Kuk’ Kristensen og Nicklas Friis Nielsen, som hidtil har været Aarhus Ø-restaurantens ansigter udadtil.
I starten af året kom det nemlig frem, at den kendte kokkeduo var fortid på Ghrelin.
Læs også: Chokmelding: Kendt duo forlader en af Aarhus’ bedste restauranter Anders ‘Kuk’ Kristensen har dog allerede fået nyt job.
I starten af februar begyndte han i sin nye rolle som driftschef for tre aarhusianske restauranter.