Holder stadig: Gramsespektrum genopstår med shows i Aarhus

I slutningen af 90’erne kulminerede to års vanvittig radiosatire i én enkelt – men uforglemmelig pladeudgivelse fra Gramsespektrum.
Nu genopstår det legendariske univers for én aften i Aarhus, hvor publikum inviteres med bag kulisserne til en aften fuld af grin, nostalgi og nye indsigter.
Den 10 og 12. september kommer Simon Bonde og Peder Thomas Pedersen til byen for at dele hele historien om Gramsespektrum.
Fra de første idéer og venskabets start til de satiriske figurer, som blev kult.
Tager Mikael Bertelsen med
Talkshowet modereres af ingen ringere end Mikael Bertelsen, der selv var redaktør på Gramsespektrum, dengang det hele eksploderede.
Det var den slags satire, hvor ingen anede, om det var genialt eller bare helt galt. Og det er måske derfor, det stadig holder i dag!?
Showet byder på ærlige anekdoter, originalklip fra programmet samt en jagt på de mytiske Gramsespektrum-elementer – inklusive det famøse “bøssebånd” og den ukendte skuespiller bag.
Læs også: Forkæl din tarm: Oplev Emil Thorup uden filter i gratis foredrag Publikum får også mulighed for at stille spørgsmål direkte til figurer som Gert K, Richard Zedalius og Ninjaen Bolette – eller i hvert fald til deres skabere.
Det er første gang, Gramsespektrum fortolkes live på denne måde.
Gramsespektrum – Det var din fucking svømmehal dengang!
Sted: Musikhuset Aarhus
Dato: 10. og 12. september 2025
Billetsalget starter officielt på fredag 16. maj kl. 10:00 lige her