Annonce
Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Grøn aflyser sommerens koncerter: “Vi kæmpede til det sidste”

Af Line Ingwar Karlsen
Foto: PR Grøn Koncert / Morten Rygaard.
Foto: PR Grøn Koncert / Morten Rygaard.

Det står nu klart, at Grøn desværre må aflyse sommerens koncertkaravane 2021. Det skriver de i en pressemeddelelse.

Arrangørerne bag Grøn har siden genåbningsplanen landede natten til tirsdag i sidste uge været i maskinrummet for at finde en løsning på at afvikle sommerens koncertkaravane ud fra den ansvarlige og bæredygtig model, Grøn præsenterede den 14. april.

En model som har dannet grundlag for ekspertgruppens anbefalinger til Regeringen.

Grøn Koncert-modellen indebærer bl.a. en fordobling af antallet af koncerter, en nedskalering af gæster pr. koncert samt sektionsinddelinger af publikum, som også er en del af ekspertgruppens anbefalinger til Regeringen.

Men selvom der er enkelte dele af modellen, der giver genklang i genåbningsplanen, er det særligt makskapaciteten på 2.000 tilskuere frem til udgangen af juli, der gør afviklingen af den planlagte turnéplan umulig.

Derfor ser arrangørerne ingen anden udvej end at aflyse Grøn 2021.

Theis Petersen, indsamlingschef i Muskelsvindfonden, siger:

“Det er enormt ærgerligt at trække stikket på en helt utroligt gennemarbejdet idé og model, som jeg til enhver tid vil stå på mål for.

Vi er meget stolte af det arbejde, vi har lavet helt frem til det sidste sandkorn i timeglasset, og med så stor og positiv feedback fra så mange sider burde vores afviklingsmodel have fået chancen,” og fortsætter:

“Politikerne og sundhedsmyndighederne har besluttet sig, og det giver ikke mening at hverken tro eller håbe på en Grøn Koncert-åbning i den kommende tid.

At Folketinget vælger at afvige i så væsentlig grad fra ekspertpanelets anbefalinger, er dybt skuffende – særligt taget i betragtning af, at man har valgt at sige god for at gennemføre andre arrangementer med større publikum i samme periode,” siger han.

Christian Sveigaard, Marketing Director for Tuborg, supplerer:

“Vi er enormt kede af, at vi står i denne situation, da vi ønskede at samle danskerne til et sommermøde med livemusik og fællesskaber.”

Del artikel

Andre læser også