ANNONCE
Her er historien bag de omvandrende skærme i Aarhus
Tilmeld dig MigogAarhus Nyt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle ugens populære nyheder direkte i din indboks.

Ved tilmelding til MigogAarhus Nyt accepterer du samtidig vores vilkår og betingelser for nyhedbrevet.

Har du også undret dig? Her er historien bag de omvandrende skærme i Aarhus

Af Jonathan Sten Drivsholm
Foto: Everywhere Media
Foto: Everywhere Media

Du har sikkert bemærket det – at der går folk rundt med iøjnefaldende skærme på ryggen i bybilledet.

Skærmene kan vise alt fra billedserier til korte filmsekvenser, og idéen til dem opstod faktisk på Strøget lige her i Aarhus.

Langs gågaden støder man på masser af reklameskilte, men fælles for dem alle er, at de er stationære og ubevægelige.

“De står et fast sted, så kunden skal komme forbi præcis dét sted for at se dem. Vi kom til at snakke om, hvordan man kommer bedre ud til kunden, og så udviklede vi nogle skærme, der kommer helt hen til den enkelte forbruger.

Vi har i den grad fundet ud af, at det virker,” siger Torben Sørensen, der er direktør i Everywhere Media.

Ikke set før i Europa

Everywhere Media er en lokal virksomhed, der holder til i Lystrup. Med opfindelsen af de batteridrevne skærme har virksomheden skabt en unik måde at markedsføre på.

For med skærmene kan erhvervsdrivende overalt skabe synlighed omkring deres butik, event eller noget helt tredje.

"Vi har udviklet nogle skærme og et koncept, som ikke er set før i hele Europa. Det har ingen begrænsninger. Vi kan sende skærmene ud til messer, festivaler og op og ned ad gågaden. Hvad som helst.

Vi kan fx sende dem ned på Aarhus Havn og vise alle turisterne fra krydstogtskibene, at de skal komme ned til den lille butik på Guldsmedgade," fortæller Torben Sørensen.

Har du også undret dig? Her er historien bag de omvandrende skærme i Aarhus
Foto: Everywhere Media

Hele tiden i bevægelse

Det er bestemt ikke kun her i Aarhus, konceptet har vundet indpas. Everywhere Media har allerede flere landsdækkende kunder, og skærmene har kunnet ses i byer landet over.

Som kunde kan du vælge selv at finde personale til at gå med skærmene, eller du kan lade Everywhere Media lave en komplet pakke, hvor de såkaldte 'runners' er med.

Skærmenes indhold kan udskiftes løbende, og det kan du også selv styre. Everywhere Media har nemlig udviklet en app, hvorfra du hele tiden har overblik over indholdet og kan skifte det øjeblikkeligt.

Det er i det hele taget en dynamisk form for markedsføring, Everywhere Media tilbyder.

"Vi er hele tiden i bevægelse, og det giver noget opmærksomhed på en helt anden måde. Også fordi folk ser, at der er bevægelse på de skærme, vi går rundt med," forklarer Torben Sørensen.

Du kan læse meget mere om Everywhere Media her på hjemmesiden og på Facebook.

Del artikel