Skal øge tryghed: Her kommer helt nye cykelstier i Aarhus

Planen er fortsat, at Vesterbro Torv og gaderne omkring skal forvandles til et grønt byrum med plads til byliv.
Og inden længe genoptages forvandlingen.
Læs også: Vej lukker: Nu genoptages forvandlingen af Vesterbro Torv Omdannelsen af Vesterbro Torv skal primært tilgodese de bløde trafikanter. Det vil sige cyklister og gående.
I forbindelse med det nye torv, laver kommunen derfor også flere cykelstier.
Mere fredeligt og sikkert
Den gennemkørende biltrafik bliver flyttet andre steder hen, og det bliver altså mere fredeligt og sikkert at transportere sig i området.
Det skal, ifølge Aarhus Kommune, bidrage til, at endnu flere ture gennem byen sker på cykel eller gåben.
Og de, der fortsat er afhængig af bil, får bedre fremkommelighed.
Se på kortet, hvor der kommer nye cykelstier:
