Tredobler bonus: Aarhus-gigant udbetaler over 22 millioner til medarbejderne

Det har været et godt år i JYSK. Rigtig godt endda.
Detailkæden har i seneste regnskabsår omsat for 46,3 milliarder kroner, budt 13,7 millioner nye kunder velkommen globalt, og der er slået salgsrekorder i næsten alle danske JYSK-butikker.
Og det kommer nu medarbejderne til gode.
Fremgangen i butikkerne påvirker nemlig årets bonusudbetaling til butiksmedarbejderne, der hver dag hjælper og servicerer kunderne.
I alt har 112 ud af 117 danske JYSK-butikker skabt imponerende resultater, og det udløser en bonus på i alt 22,8 millioner kroner.
Fakta om bonusserne
Hvert år udbetaler JYSK bonus til medarbejdere i butikkerne baseret på den enkelte butiks resultater og serviceniveau.
- Der er i regnskabsåret 2024/25 udbetalt 22.800.000 kroner fordelt på 112 af 117 butikker
- Det giver et gennemsnit per medarbejder på 20.000 kroner
- Den største bonusudbetaling er på 40.000 kroner
Kilde: JYSK
Sker i Lars Larsens ånd
Det svarer til et gennemsnit på 20.000 kroner per medarbejder i de omfattede butikker og er næsten en tredobling af bonussen sammenlignet med sidste år, hvor der blev udbetalt i alt 8,3 millioner kroner til butiksmedarbejderne.
Det skriver JYSK i en pressemeddelelse.
Bonusordningen har altid eksisteret i JYSK som en ekstra anerkendelse til de mange butiksmedarbejdere, der bidrager til detailkædens fortsatte vækst.
”Vi har nogle dygtige og dedikerede medarbejdere ude i butikkerne, som er der for kunderne.
Det har altid været i Lars Larsens ånd, at når vi skaber resultater, så kommer det medarbejderne til gode.
Det er fuldt fortjent,” siger Bo Viktor Andersen, Country Director i JYSK Danmark.
Læs også: Kommer med krise-anbefaling: Så mange kontanter bør du have liggende Butiksmedarbejdere i JYSK får bonus baseret på fremgangen i den pågældende butik sammenlignet med året før.
Bonusudbetalingen varierer derfor fra butik til butik. I den enkelte butik får alle fuldtidsmedarbejdere en lige stor bonus.