Knivoverfald i Aarhus: 26-årig i kritisk tilstand

Opdatering: Politiet har pågrebet to mistænkte i sagen. Begge vil blive fremstillet i grundlovsforhør tirsdag, oplyser Østjyllands Politi.
Søndag aften blev en 26-årig mand overfaldet med flere knivstik af en gruppe mænd i Viby. Overfaldet fandt sted i en kiosk på Skanderborgvej.
Østjyllands Politi er i fuld gang med efterforskningen for at finde frem til gerningsmændene, skriver de i en pressemeddelelse.
Anmeldelsen om knivstikkeriet kom kl. 21.56, og politiet var hurtigt fremme på stedet. Her traf betjentene den 26-årige mand, som var svært tilskadekommen.
Der blev ydet førstehjælp på stedet, inden den 26-årige blev kørt på hospitalet, hvor han er indlagt i kritisk tilstand.
Gode spor at gå efter
Østjyllands Politi har arbejdet intensivt med sagen siden anmeldelsen, og der er blandt andet foretaget en del afhøringer og kigget videoovervågning igennem.
”Vi har gode spor at gå efter, men vi har fortsat en del efterforskningsarbejde foran os.
Umiddelbart tyder det på, at der har været nogle interne stridigheder mellem de involverede parter, men hvad, det bunder i, er noget af det vores videre efterforskning skal vise,” siger vicepolitiinspektør Flemming Nørgaard.
På nuværende tidspunkt er der ikke noget, der indikerer, at overfaldet er banderelateret.
Af hensyn til den videre efterforskning vil Østjyllands Politi ikke oplyse yderligere om sagen i øjeblikket.