Motorvej spærret: Kvinde sigtet for at kaste sten mod biler

En 33-årig kvinde er anholdt og sigtet for at have forvoldt fare for andres liv og førlighed ved at have kastet sten ned mod nogle biler fra en motorvejsbro på Djursland.
Heldigvis blev ingen biler ramt, og ingen personer kom noget til ved episoden.
Det skriver Østjyllands Politi i døgnrapporten.
Østjyllands Politi modtog tirsdag aften kl. 21.57 en anmeldelse fra en bilist, der fortalte, at han netop var kørt under en bro på Djurslands-motorvejen mellem Lisbjerg og Søften.
Her havde en person kastet en stor sten, der ramte ned på vejen lige foran bilen.
Efterfølgende blev der kastet endnu en sten, der ramte tæt på en bil, der kørte lige bagved.
Læs også: Aarhus-butik rippet: Tyve på jagt efter én bestemt vare Måtte indlægges
Flere patruljer blev sendt til stedet, og motorvejen blev kortvarigt spærret, mens politiet søgte efter spor.
En hundepatrulje fandt to store sten, der lå ved vejen, og ved letbanestationen Klokhøjen tæt på motorvejsbroen traf nogle betjente den 33-årige kvinde.
Betjentene sigtede hende, men da hun ikke var i en tilstand, hvor hun kunne afhøres, blev hun indlagt.
Læs også: Tager hul på sidste fase: Nu lukkes tilkørsel ved Aarhus i flere uger Onsdag formiddag blev hun så endelig afhørt til sagen, som er i fuld gang med at blive efterforsket.
Anklagemyndigheden vil i løbet af dagen vurdere, om der er juridisk grundlag for at fremstille den 33-årige i grundlovsforhør.
Det vil i givet fald først ske torsdag.