Nyhedsbrev

Artikler med:

Nyeste artikler

“Jeg er utrolig stolt”: Lokal ildsjæl kåret til Årets Energibombe

Mai Thy Pham Vo og glade medlemmer fra TST. Foto: AURA
Mai Thy Pham Vo og glade medlemmer fra TST. Foto: AURA

Med et overvældende flertal af stemmerne er Mai Thy Pham Vo fra TST Idrætsforening kåret til Årets Energibombe.

En pris, som energi- og fiberkoncernen AURA uddeler hvert år til en frivillig i en lokal forening for at hylde de lokale ildsjæle, der gør en ekstra indsats for det østjyske foreningsliv.

Mere end hver tredje af stemmerne faldt på den energiske ildsjæl fra TST i Tilst.

For nylig blev Mai overrasket af AURAs administrerende direktør Carsten Höegh Christiansen med en buket blomster og et synligt bevis på, at hun er Årets Energibombe.

Det skriver den østjyske energi- og fiberkoncern i en pressemeddelelse.

”Jeg er utrolig stolt, og jeg havde ikke regnet med at vinde.

Jeg synes ikke kun, at det er mig der vinder, men alle de frivillige i foreningen. Vi er mange ildsjæle, og vi smitter hinanden med den gode energi.

Derfor vil jeg også gerne sige tak til min ’med-frivillige’ og til alle dem, som stemte på mig,” siger Mai, der troede, at hun blot skulle aflevere nogle t-shirts i hallen, men i stedet blev mødt af kolleger fra bestyrelsen.

Brænder for fællesskabet

Ingen tvivl om, at det er en ægte ildsjæl, der i år modtager prisen.

"Jeg er utrolig stolt": Lokal ildsjæl kåret til Årets Energibombe
Mai Thy Pham Vo, vinder af Årets Energibombe.

Mai Thy Pham Vo er ud over at være kasserer i forretningsudvalget og i håndboldafdelingen også forperson for initiativet ’Ung Fredag’, der skaber gode idrætsoplevelser og samvær for bydelens unge.

”Mai er alle steder i foreningen! Hun giver en hånd med alle steder, hvor der er brug for en.

Havde vi ikke haft Mai, havde vi ikke haft så god en forening, som vi har i dag.

Det er hundrede procent sikkert,” lyder det fra Renée Langlo, der var med til at indstille Mai Thy Pham Vo til Årets Energibombe.

Udløser pengepræmie

Også formand for forretningsudvalget i TST Jesper Uth er glad og stolt over at have vinderen af Årets Energibombe i sin klub.

”Det er utrolig flot og fuldt fortjent, at Mai har vundet Årets Energibombe 2026. Jeg er stolt af at være en del af TST sammen med Mai og de mange engagerede og inspirerende kræfter i foreningen.

De 25.000 kroner vil skabe stor glæde blandt vores fantastiske frivillige, som hver dag bidrager til et stærkt foreningsliv og et unikt fællesskab gennem idrætten,” siger han.

AURA har gennem efterhånden mange år uddelt Årets Energibombe, og igen i år har der været meget stor interesse for dels at indstille emner og dels at stemme.

De øvrige nominerede til prisen i år var Casper Johnny Poulsen fra Skanderborg Veteran Støtte, Michaela Reinholt fra Låsby Svømmeklub, Oliver Seiersen fra BMI og Sannah Christensen fra Odder Bokseklub.

Med titlen som Årets Energibombe følger 5.000 kr. til vinderen og 25.000 kr. til vinderens forening.

Del artikel


Korte videoer

Mest læste historier i dag




 


 


 


 


Udvalgte artikler

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Tilladelse til politiske reklamer

For at støtte den demokratiske samtale, vil vi gerne spørge om din tilladelse til at vise dig politiske reklamer på denne hjemmeside.

Du vil altid kunne se, hvem der er afsender af reklamen, og hvorfor du ser den. Vi anvender aldrig følsomme oplysninger som din politiske overbevisning til at målrette reklamer.

På alle reklamer kan du finde kampagne id, som du kan bruge til at finde al info på om kampagnen på https://politiskreklame.dk/

Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage.