Udskudt i flere måneder: Lukket vej åbner ikke lige foreløbigt

Tilbage i marts var meldingen klar fra Aarhus Kommune.
Søndervangs Allé spærret for gennemkørsel i perioden 31. marts til 11. juli 2025, lød det dengang.
Læs også: Find andre veje: Nu starter omfattende vejarbejde i Aarhus Men selvom vi nu skriver torsdag 17. juli, er der ikke udsigt til genåbning lige foreløbigt. Det bekræfter Teknik og Miljø overfor Århus Stiftstidende.
Forklarigen lyder, at Arkil fortsat er i gang med at udføre arbejde for Aarhus Vand på strækningen.
Der udskiftes slidte kloakrør, hvilket skal sikre, at kloaksystemet bedre kan håndtere kraftige regnskyl i fremtiden.
Arbejdet sender både biler og buslinje 4A ud på omveje.
Man må væbne sig med tålmodighed, for genåbningen er udskudt i flere måneder.
Ifølge skilte på Søndervangs Allé sker det først den 17. oktober.