Rev vindue i stykker: 64-årig mand gik amok efter færdselsuheld

En 64-årig mand mistede mandag eftermiddag besindelsen efter at have været involveret i et færdselsuheld i krydset Randersvej/Nordre Ringgade i Aarhus N, og det endte med at koste ham nogle sigtelser fra politiet.
Det skriver Østjyllands Politi i døgnrapporten.
Omkring kl. 15.19 foretog den 64-årige en overhaling højre om en bil ført af en 35-årig mand. Da den 64-årige trak ind igen, stødte de to biler sammen med lav hastighed.
Sammenstødet fik den 64-åriges blod til at koge så meget, at han steg ud af bilen og råbte af den 35-årige, som rullede vinduet ned for at udveksle oplysninger. Herefter tog den 64-årige hårdt fat i vinduet og rev så hårdt, at ruden knuste.
Efterfølgende kørte den 64-årige fra stedet, men den 35-årige nåede at få et billede af bilen og noterede nummerpladen.
Derfor fik Østjyllands Politi hurtigt kontakt med den 64-årige, der blev sigtet for hærværk, for at have overhalet højre om og for at have kørt fra et færdselsuheld uden at give sig til kende.
Den 64-årige erkendte forholdene og var meget brødbetynget over sin opførsel.